معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش: ۳۸۰ کلاس ویژه درس تربیت‌بدنی در مدارس کشور در حال احداث است

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آشناسازی والدین با درس تربیت‌بدنی را یکی از برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و از در دست ساخت بودن ۳۸۰ کلاس ویژه درس تربیت‌بدنی در مدارس کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۳۱۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت‌بدنی  آموزش و پرورش: ۳۸۰ کلاس ویژه درس تربیت‌بدنی در مدارس کشور در حال احداث است

مهرزاد حمیدی در نشست خبری مسابقات ورزش قهرمانی دانش‌آموزان کشور که صبح امروز در فدارسیون ورزش دانش‌آموزان برگزار شد، گفت: «۱۴ میلیون دانش‌آموز در تعطیلات به سر می‌برند و وزارت آموزش و پرورش تلاش دارد فعالیت‌های مختلفی را برای اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام دهد.»

او ادامه داد: «هر یک از معاونت‌ها برنامه خاص برای دانش‌آموزان ارائه می‌کنند، معاونت پرورشی، کانون پرورش فکری، سازمان دانش‌آموزی و ... هر کدام برنامه خاصی دارند، بنابراین قشر قابل توجهی از دانش‌آموزان تحت پوشش قرار می‌گیرند.»

حمیدی به نقش کانون‌های ورزشی برای فعالیت‌های تربیت‌بدنی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: «۴۵۰۰ کانون ورزشی در مدارس داریم و تعدادی زیادی هم خارج از مدارس فعالیت می‌کنند و در مجموع نیم‌میلیون دانش‌آموز در مسابقات درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: «بیشتر دانش‌آموزان در نظام غربالگری حضور پیدا می‌کنند و تلاش داریم دانش‌آموزان با مسابقات ملی ارتباط پیدا کنند.»

او افزود: «فعالیت‌های ما به سمت مدرسه سوق پیدا می‌کند چون همه فعالیت‌ها ریشه در مدرسه دارد. مدارس میزبان مسابقات خواهند بود تا افزایش گرایش به ورزش را شاهد باشیم. ورزش مدارس را شاداب می‌کند.»

مهرزاد حمیدی در ادامه به پروژه «مهر پرثمر» هم اشاره کرد و گفت: «آماده‌سازی برای مهر از دیگر فعالیت‌های ما است. ۲۵۰ هزار آموزگار پایه داریم که در کنار ۳۳ هزار معلم درس تربیت‌بدنی آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان می‌دهند.»

معاون وزارت آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت کامل ۳۳ هزار مربی تربیت‌بدنی و ۲۵۰ هزار آموزگار پایه تاکید کرد و افزود: «در چهل هزار مدرسه معاون تربیت‌بدنی داریم و باید از مشارکت آن‌ها استفاده کنیم.»

حمیدی آشناسازی والدین با درس تربیت‌بدنی را از دیگر برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: «سال قبل ۱۰۰۰ نفر از مدیران مدارس، سرپرست تیم‌های ورزشی بودند. بنابراین ظرفیت‌های وسیعی در آموزش و پرورش وجود دارد که باید نهایت استفاده را از آن‌ها بکنیم.»

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد ۳۸۰ کلاس ویژه درس تربیت‌بدنی در مدارس کشور در دست احداث است که ۱۸۰ سالن ۲۰۰ متری تابستان امسال افتتاح می‌شوند و بقیه آن‌ها تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

حمیدی از پیگیری ارسال کاروان وسایل ورزشی به مدارس هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و افزود: «تاکنون ۲۳ میلیارد تومان کالا دپو شده و خریداری شده است و انشالله با تلاش‌های انجام شده امسال مهر خوبی را آغاز خواهیم کرد.»

او از ساماندهی انجمن‌های ورزشی خبر داد و گفت: «۳ هزار و ۲۰۰ سالن ورزشی در اختیار کانون‌های ورزشی است. ظرفیت بالایی که ما داریم در هیچ جای دنیا نیست، زیرا ما ۱۴ میلیون دانش‌آموز را در اختیار داریم و مشارکت والدین را نیز در این زمینه داریم و این ظرفیت بی‌نظیری است.»

مهرزاد حمیدی گفت: «کشورهایی که امروز در رده‌های بالای ورزشی هستند در ورزش مدرسه‌ سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اگر بخواهیم در رشته‌های مختلف ورزشی به رده‌های بالای جهانی برسیم باید بر روی ورزش دانش‌آموزی سرمایه‌گذاری کنیم چون هر موفقیت ملی از کانال مدرسه می‌گذرد.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از سابقه ۵ ساله در برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای خبر داد و افزود: «تلاش کردیم مسابقات ورزشی دانش‌آموزی را از جای خلوت و بدون تماشاگر به جای شلوغ و دارای تماشاگر و پرهیجان انتقال دهیم. مطمئنا استفاده از ظرفیت مدیران در حوزه‌های ورزشی، آن‌ها را مدیرانی ورزشکار بار می‌آورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار