در مراسم گرامی‌داشت سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی

بطحایی: تمام برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی باید تقویت‌کننده هویت ایرانی اسلامی باشد

تهران (پانا)- وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی باید تقویت کننده هویت ایرانی و اسلامی دانش‌آموزان و آشنایی آنان با این هویت‌ باشد.

کد مطلب: ۹۱۴۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: تمام برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی باید تقویت‌کننده هویت ایرانی اسلامی باشد

سیدمحمد بطحایی در آیین گرامیداشت بیستمین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی که صبح امروز در تالار فرهنگ برگزار شد، گفت: «بسیار خوشحالم که در این روز حضور یافته‌ام تا بیست سالگی سازمان را در حضور همکاران و دانش‌آموزان جشن بگیریم و یک‌بار دیگر به ماموریت‌های مهم سازمان اشاره کنیم.»

او افزود: «در روزهای آخر مدرسه و کلاس‌های درس هستیم و از این فرصت استفاده می‌کنم و به‌عنوان کوچک‌ترین عضو آموزش و پرورش به تک‌تک همکارانم خسته نباشید می‌گویم و از اینکه سال تحصیلی ۹۷-۹۸ با تمام نامهربانی‌ها و ناملایمات با صبوری پشت‌سر گذاشته شد تا اهداف تعلیم و تربیت محقق شود، سپاس‌گزاری می‌کنم.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «امروز بیستمین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تشکل‌های دانش‌آموزی در کنار سایر تشکل‌ها برای خدمت به دانش‌آموزان جشن می‌گیریم.»

بطحایی گفت: «یکی از مهم‌ترین کارکردهای آموزش و پرورش، آشنایی بچه‌ها با مهارت‌های اجتماعی و جامعه‌پذیری تعریف می‌شود. برخی از صاحب‌نظران علوم تربیتی نیز معتقدند که این موضوع وظیفه آموزش و پرورش عمومی است. دانش‌آموزان طی دوران دانش‌آموزی و رشد خود، باید با باورها و ارزش‌های جامعه خود آشنا شوند و از آن نگه‌داری کنند.»

او ادامه داد: «سازمان یکی از خطیرترین وظایف آموزش و پرورش را برعهده دارد. در دوره جدید آموزش و پرورش در دولت دوازدهم فعالیت‌های پرورشی بسیار جدی گرفته می‌شود. آموزش و پرورش کاری به جز پرورش ندارد. بچه‌ها در دوران تحصیل باید با مهارت‌هایی آشنا شوند و مولفه‌های هویتی خود را بشناسند و از آن نگهداری کنند.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های جامعه امروز این است که هویت فرزندان ما در معرض خطر باشد. هویت یعنی باورهایی که در تمدن اسلامی و ایرانی ما وجود دارد.»

بطحایی گفت: «روش‌هایی وجود دارد که دشمنان از اوایل انقلاب در پیش می‌گیرند که نشانه‌های هویتی را از ما بگیرند. ماموریت سازمان به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین تشکل‌ها این است که جامعه‌پذیری را ترویج دهد و کارآمدترین بستر این کار بسترهای اردویی است.»

او افزود: «این موضوع حلقه مفقوده آموزش و پرورش است که در آموزش و پرورش به این موضوع بسیار مهم کم توجه کرده‌ایم لذا سازمان و فعالیت‌های پرورشی باید به‌صورت جدی تقویت شود.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «امروزه بسیاری از دستگاه‌های بزرگ و ارگان‌هایی که به بیت‌المال وابسته هستند امکانات خود را نگه داشته‌اند. جامعه‌ای که توقع دارد نسل آینده به هویت ایرانی اسلامی افتخار کند و آن را پاس بدارد، باید امروز سرمایه‌گذاری کند.»

بطحایی گفت: «امروزه فضای‌مجازی به‌شدت وقت بچه‌ها را می‌گیرد و این فضا فرصت‌های خوبی دارد که می‌توان از آن استفاده کرد تا پیشرفت کنیم، مسایل خود را بشناسیم و برای حل مسایل خلاقیت پیدا کنیم. اما این فرصت‌ها تهدیدات و خطراتی هم دارد که لازم است با این خطرات و تهدیدات آشنا شویم. جای آشنا شدن با این تهدیدات و خطرات، تشکل‌های دانش‌آموزی است.»

او ادامه داد: «بچه‌ها باید در اردوها که در آن‌ها مهارت‌های زندگی کردن را تمرین می‌کنند این تهدیدات را بشناسند و بدانند فصای‌مجازی آنان را در معرض خطر قرار داده و تیزی این فضا شدیدتر از یک چاقوی برنده است که می‌تواند سلامت و آینده آنان را تباه کند.»

وزیر آموزش و پرورش خطاب به همکاران در سازمان دانش‌آموزی افزود: «تمام برنامه‌های سازمان باید تقویت‌کننده هویت ایرانی اسلامی باشد زیرا علت تشکیل شدن این تشکل‌ها آن است که بچه‌ها با هویت خود آشنا شوند و بدانند چه سرمایه ارزشمندی دارند، آن را بشناسند زیرا کمتر جامعه‌ای این سرمایه را دارد.»

او گفت: «امیدواریم سازمان دانش‌آموزی در ماموریت سنگین خود موفقیت روزافزونی داشته باشد من یقین دارم با حسن نظر و خلوص نیت همکارانم این اتفاق مبارک بیفتد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها و زیریناهای تحقق اهداف پرورشی در راستای اهداف آموزش و پرورش موثر باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار