متخلف قطع درختان در سردشت به کاشت 55 اصله نهال محکوم شد

ارومیه(پانا)- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: متخلف قطع اشجار جنگلی در این شهرستان به حکم جایگزین حبس که شامل خدمت عمومی و تهیه و کاشت 55 اصله نهال بلوط است، محکوم شد

کد مطلب: ۹۰۶۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
متخلف قطع درختان در سردشت به کاشت 55 اصله نهال محکوم شد

سید کامل حسینی افزود: این حکم به علت تخریب جنگل به مساحت سه هزار و 500 مترمربع از اراضی ملی در روستای «مرانه» از طریق شخم زنی و نیز قطع 10 اصله درخت بلوط جنگلی صادر شد.


وی بیان کرد: به لحاظ فقدان سابقه کیفری، این شخص باید به مدت 540 ساعت به خدمت عمومی تهیه و کاشت درخت بلوط به عنوان جایگزین یک ماه حبس تعزیری با نظارت، همکاری و هماهنگی این اداره اقدام کند.


وی اظهار داشت: این حکم توسط شعبه 101 دادگاه کیفری 2 سردشت و با شکایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مبنی بر مشاهدات عینی ماموران یگان حفاظت صورت گرفت.


«حسینی» در رابطه با تصرف عدوانی نیز گفت: این فرد علاوه بر رفع تصرف از محل همچنین به پرداخت 18 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت، جایگزین 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.


وی بیان کرد: طبق مقررات مواد 80 و 81 در صورت تخلف از مفاد حکم دادگاه، به اجرای حبس جایگزین یا تبعیت از آن، حسب مورد به تقلیل مجازات تا نصف اقدام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار