۶۲.۲ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند

ارومیه (پانا)- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۶۴.۲ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی زیر پوشش خدمات شبکه فاضلاب فاضلاب هستند.

کد مطلب: ۸۸۸۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

رسول اکبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۵۱۶ نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب آذربایجان غربی قرار دارند افزود: تاکنون در مجموع ۳۶۸ هزار و ۱۳۳ فقره انشعاب فاضلاب و ۵۳۹ هزار و ۴۷۰ فقره آحاد فاضلاب در استان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه فاضلاب جمعیت شهری استان آذربایجان غربی به صورت کاملا بهداشتی جمع آوری می شود، خاطرنشان کرد: شبکه جمع آوری فاضلاب استان با قطر بزرگتر از ۲۰۰ میلی متر به دو صورت سنتی و مدرن انجام می گیرد که طول شبکه مدرن ۲ هزار و ۷۳۴.۵کیلومتر و طول شبکه سنتی نیز ۳۳۱.۶ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی طول خطوط انتقال فاضلاب استان را ۸۲ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری استان نیز ۱۰ واحد بوده و ظرفیت این تصفیه خانه های فاضلاب نیز ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

اکبری تعداد آزمایشگاه های فاضلاب استان را ۹ واحد اعلام کرد و گفت: تعداد شهرهایی که دارای انشعاب فاضلاب هستند نیز ۱۱ شهر بوده ولی تاسیسات فاضلاب در ۱۳ شهر استان وجود دارد که در آینده نزدیک در دو شهر دیگر نیز با نهایی شدن عملیات اجرایی، واگذاری انشعاب آغاز می شود.

واگذاری ۱۰۷۱۰ فقره انشعاب جدید فاضلاب در شهرهای آذربایجان غربی طی سالجاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در خصوص واگذاری انشعاب جدید فاضلاب در استان اظهارداشت: طی ۹ ماه امسال۱۰ هزار و ۷۱۰ فقره انشعاب فاضلاب در شهرهای مختلف آذربایجان غربی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد انشعاب واگذار شده، ۸ هزار و ۴۴۹ فقره انشعاب نصب شده است عنوان کرد: به منظور توسعه خدمات فاضلاب به شهرهای مختلف آذربایجان غربی طی این مدت ۱۰۶.۸ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب را در استان شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی حجم فاضلاب جمع آوری شده استان طی ۹ ماه نخست امسال را ۷۲ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: در این مدت به یک هزار و ۴۹۵ مورد اتفاقات شبکه رسیدگی شده است.

اکبری رسیدگی به ۴ هزار و ۸۰۰ فقره اتفاقات انشعاب فاضلاب و بازسازی و احداث یک هزار و ۲۰۰ فقره دریچه فاضلاب را از دیگر اقدامات آب و فاضلاب شهری استان طی ۹ ماه گذشته اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ۳۸ شهر است، ادامه داد: شهرهای تازه تاسیس فاقد شبکه فاضلاب هستند که احداث شبکه در این شهرها در دستور کار قرار دارد که برای این منظور نیازمند تامین اعتبارات ویژه هستیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی طولی است، گفت: با توجه به وسعت، طولی بودن آذربایجان غربی و در مواردی صعب العبور بودن بسیاری از مناطق، به ویژه مناطق مرزی، علاوه بر اینکه هزینه اجرای پروژه آب و فاضلاب در این مناطق بالا است، زمان زیادی نیز برای اجرای پروژه ها در این مناطق محتمل می شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار