در گفت‌وگو با پانا

کمیته‌های استانی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تشکیل می‌شوند

شیراز (پانا) - معاون امور استان‌های ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: کمیته استانی همکاری‌های این دو نهاد با ریاست نماینده ولی فقیه در استان‌ها تشکیل می‌شود و بر اساس این ابلاغ تلاش برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در راس برنامه‌های این کمیته قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۸۵۵۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
کمیته‌های استانی همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش تشکیل می‌شوند

حجت الاسلام حسین درودی در گفت‌وگو با پانا با اعلام اینکه کمیته‌های استانی همکاری‌های دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت‌های این دو نهاد تشکیل می شود گفت: بر اساس این ابلاغ تلاش برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین در راس برنامه های این کمیته قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این کمیته موظف است جلسات منظمی را هر دو ماه یکبار با اعضای خود که متشکل از تمامی دستگاه‌های تربیتی و فرهنگی استان است برگزار کند، گفت: کمیته استانی همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، با هدف ییگیری بحث تعلیم و تربیت در مدارس و فرهنگ سازی در راستای اجرای فرهنگ غنی قرآن و عترت و زندگی اهل بیت علیهم السلام در جامعه ایجاد شده اند تا با برنامه ریزی مناسب اقدامات اثرگذار در این زمینه ها داشته باشند.

وی تاثیرات مثبت کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را حضور روحانیت متخصص و آموزش دیده در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: دوره های توانمند سازی طلاب فعال در آموزش و پرورش توسط این کمیته برگزار می شود و طلاب بر اساس آموزشهایی که می بینند برای فعالیت های مختلف در مدارس و در آموزش و پرورش سطح بندی می شوند.

وی یکی دیگر از دستاوردهای این ستاد را ایجاد بستر مناسب برای طی کردن طلبه وظیفه در آموزش و پرورش خواند و افزود: این ستاد به طلاب علاقمند به خدمت در آموزش و پرورش این امکان را می دهد تا خدمت وظیفه خود را در این محیط بگذرانند.

وی طلاب فعال در آموزش و پرورش را مکمل بحث تربیتی معلمان دانست و افزود: ما در کنار بحث تربیتی معلمان با ایجاد فضای مناسب برای حضور طلاب ، تکمیل کننده بحث تربیتی معلمان هستیم.

وی ارائه پزوهش در زمینه های مختلف تربیتی و فرهنگی دانش آموزان توسط علما و طلاب این ستاد را یکی دیگر از دستاوردهای ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: بر اساس پژوهش های انجام شده نیازهای تربیتی دانش آموزان و گفتمان های آنها شناسایی می شود و دراختیار آموزش و پرورش برای ایجاد سرفصل های آموزشی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز در جامعه ما دین و زندگی را ازهم جدا می دانند افزود: مطالبه این ستاد از تمامی دستگاههای متولی امر فرهنگ این است که با یکپارچه سازی فعالیت ها و جلوگیری از موازی کاری به هم افزایی بپردازند و در راستای رفع تضاد و دوگانگی ایجاد شده در جامعه و در بین خانواده ها کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه محصوص آموزش و پرورش ، تربیت شهرواندان اخلاق مدار است افزود: فرد اخلاق مدار، خداجو است و خدمت به خلق و هم نوع، جهان طبیعت را در تمام فعالیتهای فکری، فردی، اقتصادی، اجتماعی و هنری خود بروز می دهد و می تواند در توسعه و هدایت کشور موثر باشد.

وی افزود: یکی از زیبایی های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این است که این سند تنها سند بالادستی است که در آن برای اولین بار از زندگی حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگو در تربیت معرفی شده که نتیجه آن خانواده مهربان و با محبت است که در آنجا مقام زن حفظ خواهد شد.

درودی اظهار کرد: سند تحول بنیادین تنها سندی است که 5 مبانی برای تربیت اسلامی و 6 ساحت آموزشی و 10 مرحله نیاز به آموزش را برای یک دانش آموز را برای چشم انداز 20 ساله در خود معرفی و تشریح کرده است که این سبک طبقه بندی می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی امروز دانش اموزان در خانواده ها و مدارس و محیط اجتماعی را پیشگیری و درمان کند.

ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش 12 سال است که با هدف نیاز سنجی و برنامه ریزی نیازهای تربیتی در آموزش و پرورش راه اندازی شده و قرار است تا حوزه های علمیه ، ظرفیت های خود را بروز دهند و آموزش و پرورش هم به نیازهای خود را به حوزه ها اعلام و با همکاری یکدیگر به تربیت اسلامی دانش آموزان بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار