مشارکت شهرداری ها در احداث پردیس های سینمایی امید ، راهکاری برای احداث سینما در شهرهای فاقد سینما

تهران (پانا) - در راستای «سیاست ایران ، تهران نیست»باید از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و شهرداری ها برای احداث سینماهای جدید بویژه در شهرهای فاقد سالن سینما حمایت شود.

کد مطلب: ۱۱۳۴۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت شهرداری ها در احداث پردیس های سینمایی امید ، راهکاری  برای احداث سینما در شهرهای فاقد سینما

به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی در جلسه امضا تفاهم نامه احداث پردیس سینمایی امید که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اردکان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد ، گفت:
با استقبال شهرداری ها در احداث سینما در شهرهای فاقد سینما مواجه هستیم و با ورود شهرداری ها برای احداث پردیس سینمایی امید ، احداث سینما در شهرهای فاقد سینما شتاب گرفته است .

وی در ادامه افزود برابر برنامه ریزی انجام شده و تا امروز با سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری ها تفام نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۲۸شهر در ۲۸استان کشور با ظرفیت ۹۰ سالن امضا شده است .

حیدری خلیلی در ادامه سخنان خود عنوان کرد :

* احداث سینماهای جدید بویژه در شهرهای فاقد سینما ، موجب توسعه و تقویت بازار سینمای کشور خواهد شد.

* در راستای «سیاست ایران ، تهران نیست»باید از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و شهرداری ها برای احداث سینماهای جدید بویژه در شهرهای فاقد سالن سینما حمایت شود.

* پردیس سینمایی امید در راستای کلان برنامه «عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداریها احداث می شود.

* اردکان به جهت سابقه تاریخی و فرهنگی و جمعیتی و آمادگی مدیریت شهری به عنوان شهر منتخب استان یزد برای اجرای پردیس سینمایی امید انتخاب شد.

* تامین زمین و اجرای عملیات پروژه بر عهده شهرداری اردکان است.

* ۷۷۰ میلیون تومان توسط سازمان امورسینمایی به صورت بلاعوض برای تهیه نقشه و طراحی سازه و احداث پردیس سینمایی امید به شهرداری اردکان پرداخت می شود.

* پردیس سینمایی امید اردکان با ۳ سالن و پیش بینی ۳۰۰ صندلی در میدان آزادی - ابتدای بلوار آیت الله خاتمی - ضلع شمالی پارک آزادی شهر اردکان با محوریت شهرداری اردکان احداث خواهد شد .

* تقویت زیرساخت های فرهنگی باعث توسعه فرهنگی مناطق و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

* احداث پردیس سینمایی امید ادامه خواهد داشت و استانهای باقیمانده نیز مقصد پردیس سینمایی امید خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار