روایت انصاری از جلسه مجمع روحانیون مبارز درباره انتخابات

تهران (پانا) - عضو مجمع روحانیون مبارز گفت یک کمیته کاری در رابطه با ارزیابی مسائل انتخابات، تشکیل و بنا شد گزارشی جامع از شرایط موجود تهیه کند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
روایت انصاری از جلسه مجمع روحانیون مبارز درباره انتخابات

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری درباره جلسه دیروز مجمع روحانیون مبارز درخصوص انتخابات گفت: جلسه روز گذشته پیرو دو جلسه قبلی بود و به دلیل شرایط کرونا به صورت مجازی برگزار شد. در آن راجع به کلیات شرایط انتخابات، اهمیت آن و نقش رای مردم در ساختار جمهوری اسلامی ایران و همین طور اندیشه سیاسی امام خمینی(س) به عنوان رکن مقبولیت و مشروعت نظام، بحث های مفصلی صورت گرفت.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: همچنین آسیب شناسی انتخابات های گذشته و بحث های کلی دیگری در جلسه اخیر مجمع صورت گرفت و یک کمیته کاری در رابطه با همین رویکردها و ارزیابی مسائل انتخابات، تشکیل و بنا شد گزارشی جامع از شرایط موجود تهیه کند تا در جلسات آتی مجمع مورد ارزیابی قرار گیرد. باید گفت که هنوز هیچ پیش فرض خاصی برای این موضوع وجود ندارد و صرفا در رابطه با مسائل کلی انتخابات بحث هایی انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعیین مصداقی نیز برای کاندیداهای انتخاباتی صورت گرفته است یا خیر، گفت: این مساله باید در مراحل بعد انجام شود و هنوز بحثی در این رابطه نیست. فعلا در رابطه با اصل موضوع انتخابات و شرایط حاکم بر آن در نظام سیاسی بحث و تبادل نظر شد.

انصاری با بیان اینکه موضوع انتخابات در نظام اسلامی بسیار مهم است، گفت: بی تردید یکی از اساسی ترین خواسته های مردم در انقلاب اسلامی، آزادی و اعمال آزادانه رای مردم بود. همچنین پایبندی همه ارکان نظام به انتخاب و رای مردم، جزو مطالبات اصلی بود. خوشبختانه این مسأله در مهندسی قانون اساسی تبدیل به «میثاق ملی» شد. بنابراین پاسداشت این موضوع از یک طرف و آسیب شناسی آن، رفع موانع، تقویتش و تحکیم مردم سالاری جزو مسائلی است که گروه های سیاسی و احزاب باید تمرکز بیشتری روی آن داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار