ابتلای بیش از ۵۹ هزار نفر به کرونا در فارس

شیراز (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، آخرین وضعیت مربوط به کروناویروس در استان فارس را تا امروز، شانزدهم مهر اعلام کرد و افزود در ۲۴ ساعته گذشته کرونا ۱۱ قربانی دیگر در فارس گرفت.

کد مطلب: ۱۱۲۹۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ابتلای بیش از ۵۹ هزار نفر به کرونا در فارس

عبدالرسول همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون بیش از ۳۰۴ هزار تست تشخیصی در آزمایشگاه های استان انجام شده است، مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون را ۵۹ هزار و ۱۲۲ نفر اعلام کرد.

او با ابراز تاسف از مرگ ۱۱ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس، مجموع جانباختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان، هزار و ۴۶ نفر اعلام کرد.

به گفته این مقام مسوول هم اکنون ۹۸۴ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۵ بیمار در وضعیت وخیم جسمی بوده و در بخش های ICU مراقبت های ویژه دریافت می کنند.

او اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت اکثر تخت های پیش بینی شده برای بیماران کروناویروس تکمیل شده و تعدادی از بیماران نیز در لیست انتظار بستری هستند.

همتی همچنین مجموع بیماران بهبودیافته از کروناویروس از ابتدای شیوع تاکنون را که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۵۳ هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه گزارش امروز خود به آمار تفکیکی جانباختگان کروناویروس در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد که در این گزارش، شیراز با ۴۹۷ مورد، بیشترین آمار جانباختگان در استان از ابتدا تاکنون را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش مرودشت با ۷۲ مورد؛ کازرون با ۵۰ مورد؛ لامرد با ۲۶ مورد؛ آباده با ۲۵ مورد؛ داراب با ۲۲ مورد؛ قیر و کارزین با ۱۷ مورد؛ کوار با ۱۳ مورد؛ اقلید، زرقان و پاسارگاد هر کدام با ۱۰ مورد؛ زرین دشت با ۹ مورد؛ ممسنی با ۸ مورد؛ استهبان و خرم بید هر کدام با ۷ مورد؛ ارسنجان و مهر هر کدام با ۶ مورد؛ فیروزآباد و سروستان هر کدام با ۵ مورد؛ سپیدان، نی ریز و خرامه هر کدام با ۴ مورد؛ کوه چنار، رستم و بیضا هر کدام با ۳ مورد؛ فراشبند، بوانات و سرچهان هر کدام با یک مورد در رده های بعدی اعلام شده و شهرستان بختگان نیز تاکنون موردی از مرگ در اثر کروناویروس نداشته است.

همتی دیگر موارد مرگ و میر را مربوط به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی دیگر استان اعلام کرد.

پیشنهاد محدودیت های کرونایی در ۳ فاز به ستاد استانی مدیریت کروناویروس

او با اشاره به ضرورت همکاری بیشتر مردم برای به توجه به پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: در صورت بی توجهی به توصیه ها و ادامه روند افزایشی موارد ابتلا، برخی محدودیت ها در استان از سر گرفته می شود که در همین زمینه ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، پیشنهادات خود را در سه فاز به ستاد استانی کروناویروس اعلام کرده است تا در صورت تایید، وارد مرحله عملیاتی شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز فاز نخست این محدودیت ها را شامل تبدیل وضعیت رستوران ها، کافی شاپ ها و فست فودها به بیرون بر، اجرای مقررات دورکاری و اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و سازمان ها عنوان کرد و افزود: فاز دوم نیز در قالب تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی و فاز سوم به صورت تعطیلی سراسری شهر پیش بینی شده است.

همتی ابراز امیدواری کرد با افزایش توجه عمومی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش آمارهای موجود در زمینه ابتلا و بستری بیماران در استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار