معاون وزیر نفت:

مطالعه ۵۰ درصد از میادین نفت و گاز در اختیار دانشگاه‌ها است

تولیدات علم را به سمت تولیدات تجاری و صنعتی پیش ببریم

تهران(پانا)- معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش، فناوری با اشاره به دارا بودن رتبه ۲۵ ایران در تولید دانش در جهان می ‌گوید در ایران در تولید علم قدم های بلندی برداشتیم اما باید بتوانیم این تولیدات را به سمت تولیدات تجاری و صنعتی سوق دهیم.

کد مطلب: ۱۱۲۴۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مطالعه ۵۰ درصد از میادین نفت و گاز در اختیار دانشگاه‌ها است

به گزارش ایرنا،‌سعید محمدزاده در مراسم امضای ۱۳ قرارداد پژوهشی ازدیاد برداشت میادین نفت و گاز با دانشگاه‌های منتخب کشور با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی علم و فناوری شامل جهاد مستمر علمی، بهینه سازی عملکرد و ایجاد تحول در ارتباط میان نظام آموزش عالی با سایر بخش‌های کشور است، افزود: از همین رو افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز کشور به منطور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایران در تولید دانش در جهان، رتبه ۲۵ را دارا است اما در بحث نفوذ دانش در رتبه نامناسبی هستیم.

محمد زاده تاکید کرد: در تربیت نیروی متخصص اتفاقات خوبی رخ داده و در استارتاپ‌ها نیز پیشرفت داشتیم، با این حال باید شکاف بین علم و توسعه فناوری و پژوهش و تجاری‌سازی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه برای برداشتن گام‌های بلند در توسعه کشور لازم است در شبکه سازی تلاش کنیم، گفت: در ایران در تولید علم قدم‌های بلندی برداشتیم، اما در تجاری سازی فاصله معنا داری داریم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش، فناوری افزود: باید بتوانیم تولیدات علم را به سمت تولیدات تجاری و صنعتی پیش ببریم.

بر اساس این گزارش، ۱۳ قرارداد پژوهشی افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی و گازی با دانشگاه‌های کشور امروز با حضور وزیر نفت امضا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار