معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بدون علامت هستند

تبریز(پانا) - ۸۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در استان بدون علامت هستند و نمونه گیری از این افراد سبب افزایش آمار شده است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بدون علامت هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این خبر عنوان کرد: به دلیل ظرفیت آزمایشگاهی بالا در استانمان، تعداد موارد نمونه برداری سرپایی از بیماران کرونایی در استان ما افزایش چشمگیری داشته است.
عباسعلی درستی اضافه کرد: روزانه حدود یک هزار مورد نمونه برداری از مراجعان سرپایی انجام می‌شود، درحالی که تعداد نمونه‌برداری‌ها در استان‌های دیگر حدود یک سوم نمونه‌برداری‌ها در استان ماست.
وی با بیان اینکه متاسفانه مردم برخی مناطق، اهمیتی به فاصله گذاری اجتماعی نمی‌دهند، گفت: به عنوان مثال برگزاری مراسم عروسی در شهرستان هشترود در هفته گذشته و تعدد شرکت کنندگان در این عروسی سبب افزایش سریع موارد مثبت در سه روستای این شهرستان شده است.

درستی تاکید کرد: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در افزایش موارد مثبت نقش دارد و همچنین نمونه برداری از تمامی افرادی که در تماس با فرد کرونا مثبت اعم از خانواده، آشنایان، مغازه دار یا هر فرد دیگری نیز از دیگر علل افزایش موارد مثبت در آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.
درستی با اشاره به آخرین آمار بستری‌های کرونا در استان گفت: تعداد بستری‌ها در آذربایجان شرقی هنوز افزایش نیافته و تعداد بستری‌ها، بیماران بدحال و فوتی‌ها رو به کاهش است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به بازگشایی باشگاه‌های انفرادی پس از اتمام ماه مبارک رمضان بیان کرد: این تصمیم توسط ستاد کشوری گرفته شده است و بهداشت، وظیفه ارائه پروتکل‌های بهداشتی و نظارت را بر عهده دارد.
وی از افزایش گروه‌های نظارت بهداشت محیط برای تشدید نظارت‌ها از اول خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: به دلیل افزایش موارد مثبت در استانمان با افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، به شدت برخورد و به پلمب کردن واحد‌های صنفی متخلف اقدام می‎شود.
درستی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دیگر نمی‌توان مراسم عروسی و عزا را به شکل گذشته برگزار کرد و از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم تا از هر گونه تجمع خودداری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار