از استودیو اشاره شهر تهران رونمایی شد؛

حسینی: مناسب سازی شبکه شاد برای دانش آموزان استثنایی مهمترین دغدغه ماست

تهران (پانا) - رونمایی از استودیو اشاره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با حضور سیدجواد حسینی، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و شهناز کریمی، رییس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در محل اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۳۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: مناسب سازی شبکه شاد برای دانش آموزان استثنایی مهمترین دغدغه ماست

سید جواد حسینی، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در این نشست ضمن قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و تقدیر از زحمات معلمان استثنایی گفت: جهان با پدیده ناخواسته کرونا روبرو شد و همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داد. در واقع مربع اقتصاد، اشتغال، آموزش و پرورش و روابط اجتماعی و بهداشت، چهار ضلعی هستند که تحت تاثیر قرار گرفتند. همه اضلاع این مربع تلاش کردند که سلامت آسیب نبیند و اولین اقدام این بود که طولانی ترین تعطیلی آموزش و پرورش بصورت فیزیکی رخ داد.

وی افزود: در این وقفه طولانی جهان سعی کرد بین آموزش و پرورش و سلامت انطباق ایجاد کند و آموزش در فضای مجازی استمرار پیدا کرد. آموزش و پرورش کشور هم به سریعترین شکل ممکن عکس العمل نشان داد.

وی افزود: در این فضا خلاقیت معلمان و مدیران مدارس در بستر آموزش و پرورش داشتیم که تاکنون نتیجه اش پنج میلیون ساعت آموزش فقط در حوزه آموزش و پرورش با نیازهای ویژه رقم خورد. البته اینها کافی نبود و آموزش و پرورش باید مطمئن می‌شد تا چه حد این آموزش ها تاثیرگذار بوده و یک مدیریت نظام مند بهره ورانه انجام می‌شد، پس باید شبکه ای با ظرفیت امن ایجاد می شد و شبکه شاد راه اندازی شد.

حسینی گفت: کانال اختصاصی استثنایی را داشتیم و البته تا کنون نزدیک 32هزار دانش آموز ما دسترسی به دنیای مجازی ندارند و ناگفته نماند 48 درصد بچه ها متصل اند و 75 درصد معلمان و صد در صد مدیران به این فضا مجهز شده اند.

وی افزود: مناسب سازی این شبکه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین دغدغه های ماست که به آن می پردازیم. برای این 40 درصد هم در قالب بسته های آموزشی و رفتن مربیان به منازل آنها را داشتیم. البته آموزش های منزل محور، بیمارستان محور و موسسه محور حتی در شرایط غیرکرونایی برای دانش آموزان استثنایی جسمی حرکتی از اولویت های ما بوده و منابعی برای آن در نظر گرفته ایم و اختصاص داده ایم.

حسینی گفت: ما تصمیم گرفتیم پایگاه جامع تولید محتوای آموزشی و پرورشی در تمام گروه‌های هفتگانه و تمامی پایه ها داشته باشیم تا حتی کسانیکه دسترسی ندارند محتوا با سی دی به آنها برسد. اولین گام تجهیز استودیو در این حوزه بود. من ایده و دغدغه معلم های رسانه ساز و رسانه های معلم ساز را داشتم تا هر معلمی در هر سمت و سوادی گامی در جهت پرورش خلاقیت داشته، کارشان ثبت و ضبط شود. اگرچه این آموزه هایی که برای دانش آموزان مان انجام می دهیم هنوز ما را مطمئن نمی کند. نمی دانیم همه آموزش ها با کیفیت بوده یا خیر. خوشبختانه شهر تهران پیشتاز شد و این استودیو در تهران راه افتاد. این استودیو همه حواس ها را در تکنیک های یادگیری مشغول کرده و این مهم است. این نظام یادگیری بسیار تاثیرگذار است، حتی برای دانش آموزان عادی هم پاسخگو است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: برای ناشنوایان ویژه است که استودیو اشاره بود و استودیو صدا برای کسانیکه مشکل بینایی داشتند، شکل گرفت. ناگفته نماند استودیویی هم در سازمان مرکزی برای همه طیف ها در حال راه اندازی است.

در این حوزه بیش از هفتاد پویش شکل گرفت که همکاران بصورت خلاقانه پیگیر شدند و 626 اثر از استان ها ارسال شد.

حسینی گفت: دو مفهوم جامعه شناسی زمان و مکان می تواند آموزش پس از کرونا را متحول کند. جامعه شناسی مکان یعنی اگر بتوان برای آموزش جدید مکان جدیدی راه بندازیم کار بزرگی انجام داده ایم. درحوزه مکان، در همین فرصتی که امادگی وجود دارد می توان کار پایداری برنامه ریزی کرد. در حوزه جامعه شناسی زمان هر کاری زمانی را می طلبد تا عمق پیدا کند و اکنون زمان مهمی است که باید جدی گرفته شود. اکنون در آموزش و پرورش استثنایی 32استان و 32پایگاه تاثیرگذار داریم که 69همکار برای تولید محتوا در این مدت تلاش کردند.

وی افزود: در سال جاری به دنبال این هستیم که بزرگترین ترمیم تاریخ آموزش و پرورش رخ دهد. دوهزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان اختصاص پیدا کرد. در این ترمیم جدید شش هزار و سیصدمیلیارد تومان برای تکمیل حلقه رتبه بندی اختصاص داده می شود. طرح سنجش صلاحیتهای معلمین به ما داده شده و اول باید سلامت معلمان سالی چندبار سنجش شود و مطابق آن رتبه بندی شوند. اما بالاترین اعمال رتبه بندی را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار