برگزاری کلاس‌های درس با فاصله گذاری اجتماعی در میان عشایر

بیرجند (پانا)- با حضور معلم سربیشه ای در میان عشایر چاه بیدک شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی، کلاس‌های درس با فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۴۹۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌های درس با فاصله گذاری اجتماعی در میان عشایر

در روزهایی که کرونا ویروس به ظاهر مدارس استان را تعطیل کرده و صدای خنده و شادی گل های زندگی فضای بوستان مدرسه را معطر نمی کند، این معلمان هستند که در فضای مجازی و حضور در مناطق دور دست اجازه نمی دهند تعلیم و تربیت تعطیل شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد حسینی درح، معلم سربیشه ای است که با وجود تهدید کرونا دست از تلاش برنداشته و برای تعلیم و تربیت فرزندان عشایر محله و مرزنشین چاه بیدک بخش درح با توسل به فضای مجازی، شبکه شاد، تهیه وتوزیع درسنامه، برگزاری آزمون عملکردی و حتی حضور فیزیکی این تهدید را به فرصت تبدیل ساخته است.

او اظهار کرد: محله چاه بیدک یکی از دور افتاده ترین مناطق عشایری استان است.

حسینی، با اشاره به برقراری بسیاری از راه های ارتباطی حقیقی و مجازی، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، برای مرزنشینان غیور این سامان تصریح کرد: اکثر دانش آموزان محله چاه بیدک در سامانه شاد عضو شده اند و از آن استفاده می کنند.

این معلم فداکار ادامه داد: آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیلی فاقد گوشی همراه هوشمند هستند نیز به صورت حضوری توسط حقیر و راهبران آموزشی خدمات آموزشی را دریافت کرده و از درسنامه ها و آزمون های عملکردی برخوردا رمی شوند.

او، از برقراری کلاس های درس محله عشایری چاه بیدک بخش درح شهرستان سربیشه با حفظ پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و ابراز کرد: این کلاس ها در هفته با هدف رفع اشکال، پاسخ به سؤالات آموزشی و پرورشی دانش آموزان و ارزیابی و بازخورد آزمون های عملکردی برگزار می شود.

این معلم سربیشه ای، با اشاره به استمرار و تداوم این ارتباطات تا پایان سال تحصیلی جاری، عنوان کرد: ایجاد شبکه آموزش دانش آموزان یا همان شاد نیاز ضروری نظام تعلیم و تربیت بود که امیدوارم با تلاش شبانه روزی کارشناسان اطلاعات و فناوری حوزه های ستادی، نقایص آن رفع شده و با توسعه زیر ساخت ها در دو بخش سخت و نرم افزاری،جایگاه اصلی خود در فرایند تعلیم و تربیت را پیدا کند.

معلم فداکار چاه بیدک سربیشه می‌گوید: توفیق دانش آموزان برایش مایه سربلندی و مباهات و عدم موفقیت و ترک تحصیل آنها برایش چیزی جز دلتنگی و اندوه به همراه ندارد.

گفتنی است این معلم سربیشه ای با حضور در مناطق عشایری، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی، دروس را برای دانش آموزان تدریس می‌کنند و هدف این است که عدالت آموزشی محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار