بیش از ۳۱ میلیون نفر برای کرونا غربالگری شدند

تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد که تاکنون بیش از ۳۱ میلیون نفر در طرح بیماریابی و غربالگری کرونا در کشور مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۳۱ میلیون نفر برای کرونا غربالگری شدند

به گزادش ایرنا، علیرضا رییسی عصر شنبه درباره آخرین وضعیت اجرای طرح بیماریابی و غربالگری کرونا در کشور گفت: بر اساس آمارها تاکنون ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح بسیج ملی مبارزه کرونا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: امروز حدود یک میلیون نفر از طریق سامانه salamat.gov.ir وارد سیستم شدند و با وجود اینکه روز تعطیل بود، ۵۶ هزار نفر از همکاران بهداشتی پشت سامانه‌ها و تلفن‌ها بوده و به سوالات مردم پاسخ داده‌اند.

رییسی افزود: نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از افرادی که نگرانی‌هایی داشته و تماس گرفته‌اند، هم تعیین تکلیف شدند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در شاهرود حدود ۴۲ درصد از مردم غربالگری شده‌اند. سمنان، قزوین، زنجان، گیلان، خلخال، تبریز، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، یاسوج، شیراز، ایرانشهر و زابل مشارکت فراوانی در این طرح داشته‌اند و امیدواریم در روزهای آینده درصد غربالگری و مشارکت مردم در این بسیج بالاتر برود.

وی اظهار کرد: خواهش ما این است که برای این دو هفته تعطیلی در خانه بمانید. درصد زیادی از مردم این مورد را رعایت می‌کنند، اما متاسفانه درصدی از مردم هم به سفر رفته‌اند که این موضوع خطرناک است. البته به افرادی که به هر دلیل به سفر رفته‌اند هم می‌خواهیم در خانه بمانند و از رفتن به مهمانی و حضور در جمع خودداری کنند. زیرا اگر این افراد سالم باشند هم امکان دارد که مبتلا شوند و وقتی به شهر خود برگشتند، سایر افراد را مبتلا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار