روایت سفیر ایران از وعده های مقامات گرجستانی برای برقراری پروازهای موردی برای بازگشت ایرانیان

تهران (پانا) - سفیر ایران در گرجستان اظهار کرد بنا بر اعلام مقامات گرجستان برای بازگشت ایرانی‌ها که برای سفر و یا دیدن اقوامشان به این کشور سفر کرده‌اند قرار است پروازهای موردی به مقصد ایران برقرار می شود .

کد مطلب: ۱۰۲۶۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
روایت سفیر ایران از وعده های مقامات گرجستانی برای برقراری پروازهای موردی برای بازگشت ایرانیان

به گزارش ایسنا، سید جواد قوام شهیدی در مورد تصمیم دولت تفلیس مبنی بر لغو پروازها بین ایران و گرجستان در پی شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: این تصمیم به دستور هیات دولت و نخست وزیر این کشور و ناگزیر از فضای روانی ایجاد شده اتخاذ شد و در پی این موضوع ما از روز گذشته در سفارت ایران در گرجستان رایزنی‌های را با مقامات وزارت خارجه گرجستان و دیگر مسوولان مربوطه در این کشور انجام دادیم و ابعاد این قضیه مورد مذاکره قرار دادیم

این دیپلمات کشورمان خاطر نشان کرد: صبح امروز نیز جلسه‌ای را با مسوولان پروازها و خطوط اتوبوس رانی در گرجستان داشتیم و پس از آن نیز با معاون وزیر خارجه گرجستان در مورد مسائل مربوط به تردد ایرانیان رایزنی و گفت و گو کردیم. در این جلسه چند نکته مشخص مطرح شد از جمله این که پروازها بین دو کشور تا چه زمانی تعلیق خواهد بود؟ که مقامات گرجستان تاکید کردند که در اولین فرصتی که آثار این ویروس کم شود پروازها از سر گرفته می‌شود.

وی همچنین ادامه داد:در این جلسه این موضوع مطرح شد که آیا ایرانیان می‌توانند به طریقی غیر از پرواز مستقیم به گرجستان سفر کنند که پاسخ این سوال از سوی آنها مثبت بود و اعلام شد هیچ منعی در این زمینه برای ایرانیان وجود نخواهد داشت.

سفیر ایران گرجستان همچنین ادامه داد: در این جلسه در مورد وضعیت ایرانیانی سوال شد که برای دیدار با اقوامشان و یا برای گردش به گرجستان سفر کردند و این که چه تهمیداتی برای بازگشت آنها در نظر گرفته خواهد شد که آنها در پاسخ گفتند پروازهای موردی برای بازگشت آنها برقرار می‌شود.

وی در پایان افزود: در مجموع مشکل خاصی برای تردد افراد وجود ندارد و امیدواریم هر چه زودتر مشکل به وجود آمده برطرف شود و تردد بین دو کشور به حالت عادی بازگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار