برگزاری طرح ملی لاله های روشن در فاروج

فاروج(پانا)- طرح ملی لاله های روشن همزمان با سراسر کشور در 36 آموزشگاه دخترانه و پسرانه منتخب شهرستان فاروج برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۰۲۱۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری طرح ملی لاله های روشن در فاروج

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج در رابطه با اهداف برگزاری این طرح گفت: طرح لاله های روشن با هدف تقویت ارزش های انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی داشت یاد و خاطره تمامی شهدای فرهنگی و دانش آموز توسط تشکل های دانش آموزی و با شعار " هر مدرسه یک یادواره " همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز برگزار گردید.

خلیل ذوقی با اشاره به اینکه این طرح امسال در 36 آموزشگاه دخترانه و پسرانه شهرستان فاروج برگزار گردید افزود: ان شاء الله امیدواریم که این طرح در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد و بتوانیم سبک زندگی شهدای فرهنگی و دانش آموز را به وسیله دانش آموزان و همکاران ارجمند به نسل های جدید انقلاب اسلامی معرفی نماییم.

حاج علی زحمتی پدر شهید عزیز قدیر زحمتی با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش گفت: پسرم چهار مرتبه به جبهه رفت در دفعه اول که می خواست اعزام شود گفت بابا می خواهم بروم به جبهه و اول نمی خواستم به تو بگویم آیا راضی هستی من بروم و من گفتم پسرم این یک راهی است که من نمی توانم بگویم برو یا نرو و اختیار با خودت است.

مدیر دبیرستان پسرانه شبانه روزی ولایت با بیان خوش آمدگویی و تبریک دهه مبارکه فجر به میهمان ویژه این محفل، پدر ارجمند شهید بزرگوار قدیر زحمتی و همه حاضرین گفت: ان شاء الله درس مقاومت و پایداری را همانگونه که از پدر شهیدان اسلام، حضرت امام حسین (ع) و یارانش آموخته ایم بتوانیم جزو رهروان واقعی آن شهیدان باشیم.

براتعلی صدیقی افزود: اگرچه در دهه فجر امسال جای شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خالی است اما یاد و خاطره این شهید و همرزمانش هرگز از قلب ها و فکرها فراموش نخواهد شد.

یادآوری می گردد که شهید قدیر زحمتی در سال 1345 در شهرستان فاروج به دنیا آمد و از دانش آموزان رشید و سرافرازی بود که چهار بار و به مدت زیادی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشت و در عملیات های بدر و والفجر 8 که در منطقه فاو انجام گرفت حضور پرفایده ای داشت و در عملیات بدر نیز یک بار به درجه جانبازی نایل گردید.

آن هایی که شهید زحمتی را می شناختند از صبر و گذشت او بسیار صحبت می کنند چرا که خوب دریافته بود گذشت نشانه بی نیازی است.

شهید قدیر زحمتی در اثر برخورد گلوله توپ به سنگر در جزیره مجنون در سال 1366 به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

قرائت قرآن کریم توسط قاری برجسته و ممتاز استانی آقای حبیب الله شیردل، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا(ع)، قرائت دلنوشته به شهید منتخب این طرح توسط دانش آموز عزیزعرفان استادی مقدم، اجرای سرود انقلاب توسط دانش آموزان عزیز متین اخلاقی، علی جلالی، دانیال حسین زاده، متین حسینی، پویا حیدری، جعفر پیرانیان، رضا رستمی، علی رمضان زاده، رضا رمضانی، سجاد رهگذر، محمد رهگذر، علی شادروان، رضا غنچه، حسین قانعی، امیرحسین کاظمیان، رحمان کیوان، امیرعلی محمدجانی، اشکان منصوری مهر، نایب نبی پور، محمدرضا ندیمی، قرائت زندگی نامه شهید قدیر زحمتی توسط دانش آموز عزیز حامد شجاع، همخوانی سوره مبارکه فجر و شعر کجایید ای شهیدان خدایی توسط همه دانش آموزان، دعای ختم محفل، قرائت فاتحه جهت شادی ارواح طیبه همه شهدا و امام شهیدان، اهدای هدیه به پدر ارجمند شهید بزرگوار قدیر زحمتی و پذیرایی ازجمله برنامه هایی بود که در دبیرستان پسرانه شبانه روزی ولایت، منتخب طرح لاله های روشن اجرا گردید.

در برگزاری و اجرای این طرح احمد کیاستی معاون آموزشی، سیدجلال موسوی قربانی سرپرست خوابگاه، و دبیران گرانقدر سلمان وطندوست، عماد رخشان و همچنین دانش آموزان عزیز رامدین مستجاب الدعوه و احسان خالق نژاد به عنوان تصویربردار همکاری داشتند.

خبرنگار و مجری حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار