فولادوند: توسعه فرهنگ ورزش  مهمتر از افزایش ابزار ورزش است

تهران (پانا) -  مجمع عمومی هیئت های ورزشی دانش آموزی با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، حسن محمدی، معاون تندرستی و سلامت شهر تهران و حسین بابویی،  رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور و مسئولین فدراسیون های ورزشی در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۲۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: توسعه فرهنگ ورزش  مهمتر از افزایش ابزار ورزش است

در این نشست عبدالرضا فولادوند گفت: ورزش در آموزش و پرورش یکی از اصول اساسی در راستای کیفیت بخشی است. از زمانیکه به همت آقای حمیدی، هیات های ورزشی تاسیس شده اند و همزمان با المپیادهای ورزشی و مدرسه قهرمان، شادابی بیشتری در مدارس ایجاد شده است.
وی افزود: انصافا نسبت به امکانات و اعتبارات، کارهای خوبی انجام شده است. باید فرهنگ ورزش را نهادینه کنیم نه اینکه فقط فرهنگ قهرمانی را جدی بگیریم. وقتی می توانیم به فرهنگ قهرمانی افتخار کنیم که فرهنگ ورزش را نهادینه کنیم.
فولادوند افزود: متاسفانه در جامعه ما هنوز خودمراقبتی جایگاهی ندارد و بیشترین تلفات را در بیماری های غیر واگیردار، داریم و ورزش برای همه اینها و از جمله مشکلات روحی و روانی درمان است.
مدیرکل شهر تهران با اشاره به اهمیت توسعه ورزش گفت: با توسعه ورزش می توان گام های موثر برداشت. جامعه بدون ورزش یعنی جامعه بیمار و باید تلاش کنیم فرهنگ ورزش را توسعه دهیم نه صرفا ابزار ورزشی را افزایش دهیم. باید توسعه ورزش همگانی و عمومی را داشته باشیم و از آن در راستای بالا بردن و ثبات کیفیت آموزشی استفاده کنیم.
وی گفت: شهر تهران وظیفه الگوسازی برای سایر استان ها را هم دارد. اگر بناست کسی قهرمان باشد و در عرصه های بین المللی بدرخشد از ایستگاه مدرسه شروع می کند و تلاش کنیم مناطق جنوبی تهران که به تناسب امکانات و مشکلات آسیب پذیرتر هستند در اولویت باشند. باید در مناطقی که پیشگیری نیاز داریم ورزش را توسعه دهیم.

در ادامه حسن محمدی، معاون سلامت و تندرستی اداره کل شهر تهران ضمن خیر مقدم جهت حضور مهمانان گفت: پیگیری امور از طریق راهبری چارچوب هایی که در نظر گرفته شده جهت ارتقای بخش رقابتی دانش آموزان دارای اهمیت است.
وی با ابراز امیدواری جهت اجرای با کیفیت بیش از پیش برنامه ها گفت: امیدواریم بعد از این شاهد تکرار برنامه ها و موفقیتهای خوبی که در حوزه ورزش شهر تهران بدست آمده، باشیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار