مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خبر داد:

برای سال آینده حضور حدود ۱۱۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سطح شهرستان‌های استان‌تهران پیش‌بینی می‌شود

تهران (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از انجام سنجش بدو ورود دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت خبر داد و گفت، برای سال آینده حضور حدود ۱۱۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در کلاس‌های درس پیش‌بینی میشود.

کد مطلب: ۱۴۷۱۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
 برای سال آینده حضور حدود ۱۱۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سطح شهرستان‌های استان‌تهران پیش‌بینی می‌شود

مسعود بهرامی مدیر‌کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در  مراسم گرامیداشت هفته معلم که از جمع مدیران مدارس استثنایی و مراکز جامع زیر مجموعه اداره استثنایی شهرستان های استان تهران تقدیر شد، به دو نکته  قابل توجه و از  سیاست ها و راهبردهای اصلی استان  اشاره کرد و  گفت: در  هفته بزرگداشت مقام معلم تلاش می‌کنیم که منزلت معلم را پاسداشت داشته باشیم و بتوانیم یک بار دیگه یاد آوری کنیم که در مقابل و در رو به روی چه شخصیت و چه جایگاهی رفیعی در حال صحبت هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری، یک چالشی که در حوزه‌ کمی نیروی انسانی داشتیم برای تامین معلم ها بود  ولی با لطف خداوند از این چالش عبور کردیم؛ امسال تقاضای ما از همکاران بزرگوار در وهله  اول کیفیت بخشی و توجه بیشتر به موضوع کیفیت چه در عرصه های آموزشی و چه در عرصه های تربیتی، در مدارس کودکان نیاز به توجه و در مراکز جامع  است تا به عنوان یک اولویت و به عنوان یک راهبرد حتما مد نظر قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه تصریح کرد: با طراحی که در سال گذشته داشتیم یک مرکز جدیدی را در ساختار آموزش و پرورش کودکان توانای شهرستان‌های استان‌تهران به وجود آوردیم، با عنوان مراکز جامع کودکان؛ این مراکز که هم اکنون مدیران آن در جمع ما هستند و در جریان مشکلات و شرایط خاص این مدارس هستند فرزندی نوپا است که نیاز به توجه ویژه دارد.

بهرامی خاطر نشان کرد: فعالیت جاری مدارس ما نباید تحت الشعاع قرار بگیرد؛ فرایند جاری آموزشی تربیتی، مسابقات ورزشی، در مدارس حتما باید مورد توجه قرار بگیرد که دچار آسیب و چالش در فرایند جاری نشویم. همچنین توانمندسازی سرمایه انسانی نه فقط در حوزه کودکان توانایمان، بلکه در همه عرصه ها توجه کامل اداره کل در سال ۱۴۰۳ نیازمند توانمند سازی نیروی انسانی است . برای همه عرصه ها به هر حال نیاز به فضا، امکانات وتجهیزات ، محتوای کتاب‌های آموزشی و برنامه درسی مهم است؛ اما همه  ما میدانیم که فاکتوری که از همه این‌ها مهم تر است، نفس مسیحایی معلم و روح معلمی است که در این توانمند سازی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: سنجش کودکان بدو ورودمان انجام شده است، سال های گذشته این سنجش در تابستان انجام میشد اما دو سال است که به یاری خداوند زمان آن را جلو آوردیم و با این کار تا پایان اردیبهشت سنجش همه ی دانش‌آموزان انجام خواهد گرفت و تا پایان خرداد سنجش اتباع صورت خواهد گرفت؛ با این اقدام در تابستان فرصت برای مداخله به هنگام در مراکزمان توسط متخصصان خواهیم داشت و پیش بینی ما برای اول مهر حدود ۱۱۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی است.

 

 

نویسنده : زهرا خسرو زاده خبرنگار : دانش‌آموز زهرا خسروزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار