مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز:

690 خیّر مدرسه‌ساز در استان البرز وجود دارد

کرج (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت 690 خیّر مدرسه‌ساز در استان البرز در زمینه ساخت مدارس فعالیت دارند که ۹۰ نفر از این تعداد، بانوان هستند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
690 خیّر مدرسه‌ساز در استان البرز وجود دارد

حمید مسعودی در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ حدود 100 پروژه، تحویل آموزش و پرورش شده و 48 پروژه نیز امسال در دست اقدام است.

وی افزود:حدود 25 الی 30 درصد مدارس فرسوده قابل مقاوم‌سازی نیست و باید تخریب یا بازسازی شوند و ارزش بهسازی ندارند.

مسعودی به ماده ۱۸ قانون مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: ماده ۱۸ قانون مدرسه‌سازی که بر اساس آن به ازای هر 200 واحد باید یک مدرسه ساخته شود تا حدودی در استان البرز اجرایی نشد و بر اساس‌ آن آموزش و پرورش، شاکی و تشکیل پرونده قضائی داده است.

مسعودی در پاسخ به سوال پانا درخصوص طرح شهید عجمیان اظهار کرد: طرح شهید عجمیان  از سال پیش شروع شد و بالغ بر 250 مدرسه مورد بهسازی و بازسازی قرار گرفت که این طرح امسال هم اجرایی شد و طرح شهید عرب هم به آن اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: محروم‌ترین استان از نظر فضای آموزشی و تراکم مدارس، استان البرز است اما برخلاف تراکم مدارس، دومین استان متراکم جمعیت کشور است که سالانه 10 تا 15 هزار دانش‌آموز به مدارس استان به دلیل شرایط ویژه و مهاجرت به تراکم دانش‌آموزان اضافه می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ میزان همکاری خیرین بیش از تعهد صورت‌گرفته بود. در سال ۱۴۰۲ تعهد خیرین استان البرز 350 میلیارد تومان بود که بالغ بر 85 درصد آن محقق شد و امسال هم امید داریم تا به رقم پنج هزار میلیارد ریال برسیم.

مسعودی با اشاره زحمات استاندار البرز و پیگیری‌های وی افزود: از 2 سال پیش، نهضت مدرسه‌سازی به دستور استاندار البرز اجرا شد و یکی از پیگیری‌های استاندار البرز بحث مسئولیت اجتماعی مشاغل است و استانداری از پیگیرترین ارگان‌ها در زمینه ساخت مدرسه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز خاطرنشان کرد: باید فرهنگ کار خیر را گسترش دهیم که با برگزاری جشنواره‌ها، پوشش رسانه‌ای و... می‌توانیم فرهنگ کارخیر و مدرسه‌سازی را گسترش دهیم و شاهد امر نیکوی مدرسه‌سازی باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار