مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرزخبرداد:

مشارکت خیرین در احداث ۴۲۸ کلاس درس

کرج (پانا)- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز گفت در سال گذشته بیش از ۲۰۸ میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات مدارس و هنرستان های استان شده است که خیرین در احداث 428کلاس درس مشارکت داشتند.

کد مطلب: ۱۴۶۵۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت خیرین در احداث ۴۲۸ کلاس درس

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛  حمید مسعودی مدیر کل نوسازی مدارس  استان البرز با بیان اینکه البرز به­ عنوان یکی از مهم­ترین عرصه های تجمع جمعیت فعال کشور و مراکز صنعتی و خدماتی و علمی و فناوری و... به لحاظ حجم روز افزون مهاجرت به این استان و وقوع در منطقه تحت اثر پایتخت، آخرین استان از لحاظ شاخص فضای آموزشی و پرورشی می باشد، اظهار کرد: با توجه به دستور ویژه رئیس جمهور در سفر استانی، و اهتمام دولت مردمی، سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور و استان و وزارتخانه و سازمان متبوع، امیدواریم  بتوانیم گام های بلند و موثری برای مرتفع نمودن این مشکل برداریم.

وی در خصوص وضعیت ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و تربیتی استان در سال گذشته ، بیان کرد: در ابتدای سال 1402 تعداد 60 پروژه در حال احداث بوده که در طول سال جاری 23 پروژه ( 15 پروژه در 6 ماهه اول و 8 پروژه در 6 ماهه دوم) جهت بهره برداری به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل گردید و در حال حاضر 37 پروژه فعال در دستورکار این اداره کل می باشد، همچنین تعداد 80 کلاس درس در قالب 7 پروژه به متراژ حدود 15000 متر مربع در سال 1402 کلنگ زنی شد.

مسعودی وضعیت تهیه و توزیع تجهیزات آموزشی و هنرستانی استان را خوب توصیف کرد و گفت : با اعتبار تجهیزاتی معادل 208 میلیارد ریال تاکنون رقمی معادل 65 میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی شامل کارگاههای الکترونیک، الکتروتکنیک، طراحی دوخت، تصویر سازی، شبکه و نرم افزار کشاورزی،  معماری داخلی، تاسیسات تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان البرز شده است و مابقی تجهیزات نیز انشالله تا اردیبهشت ماه تحویل خواهد شد.

این مقام مسئول درباره مشارکت خیرین، صنایع و دستگاه ها در توسعه فضاهای آموزشی استان عنوان کرد: خیرین با 350 میلیارد تومان  تعهد که 85 درصد آن محقق شد در  48 پروژه با زیر بنای 56170 مترمربع با تعداد 428 کلاس درس مشارکت داشته اند. همچنین صنایع و دستگاه ها 25 درصد در مشارکتهای مردمی سهم داشته است در این راستا بسته تحولی اجرائی مدرسه سازی با رویکرد مسئولیت اجتماعی تدوین گردیده و در شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان مورد تائید و تصویب قرارگرفته و به عنوان نقشه راه پیش روی مشاور اجرائی استانداردر امورآموزش و پرورش قرار گرفته و با تشکیل کمیته مرکب از مدیرکل امور مالیاتی استان البرز و مدیر کل صنعت معدن تجارت و مدیر شهرکهای صنعتی و مدیرکل راه و شهرسازی  امور مربوط به مسئولیت های اجتماعی صنایع در امر مقدس مدرسه سازی پیگیری و تا کنون 42 جلسه در این راستا تشکیل شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس البرز روند اجرای طرح شهید عجمیان را موفق دانست و افزود: نهضت بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار در 350 مدرسه جامعه هدف از نوروز 1402 با کمک گروههای جهادی فعال استان ومدیران و انجمن اولیاء و مربیان و خیرین مدرسه ساز و گروههای سازمان بسیج دانشجوئی  و گروههای سازمان بسیج سازندگی و مشارکتهای مردمی  اداره کل نوسازی مدارس آغاز گردیده و تا پایان آبان 258 مدرسه در این طرح بهسازی شد. سه میلیارد تومان از محل خیرین مدرسه ساز و صاحبان صنایع به امر شاداب سازی مدارس استفاده شده است.

مسعودی در خصوص اولویت ها و برنامه های راهبردی استان در سال 1403 اذعان کرد:با توجه به نیازسنجی فضاهای آموزشی و نواحی مختلف شهرستانها در سطح استان، با هدف کاهش تراکم کلاسی و افزایش سرانه فضای آموزشی بالاخص در شهرستان فردیس و نواحی 3 و 4 شهرستان کرج طرح نهضت مدرسه سازی احداث 100 مدرسه در فاز دوم در دستورکار این اداره کل می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس البرز در پایان  تبریک تقارن ایام مبارک بهار قرآن و بهار طبیعت، برای همه مسئولین خدمتگزار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علی الخصوص جامعه محترم فرهنگی، خیرین بزرگوار مدرسه ساز و همکاران خانواده بزرگ نوسازی مدارس کشور سالی پر از موفقیت در روند ماموریت ها آرزو کرد.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار