گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز 30 کشور دنیا در شیراز

خان‌محمدی: ساختن مدارس شبانه‌روزی و فنی‌وحرفه‌ای و رشد دانش آموزان حوزه فنی از ۴۲ درصد به ۵۰ درصد ظرفیت خیرین بسیار مهم است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد برای رسیدن به یک هدف که مهمترین آن، ساختن مدارس شبانه‌روزی و فنی‌وحرفه‌ای و رشد دانش‌آموزان حوزه فنی از ۴۲ درصد به ۵۰ درصد است و دولت ظرفیت انجام آن را به تنهایی ندارد و یکی از عوامل موفقیت توجه به خیرین خارج از کشور برای رسیدن به این هدف است.

کد مطلب: ۱۴۷۵۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز 30 کشور دنیا در شیراز

حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور که برای شرکت در کمیسیون بین‌المللی خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور به شیراز سفر کرده بود در جمع نیک‌اندیشان مدرسه ساز با تبریک دهه کرامت و روز نکوداشت حضرت احمد بن موسی شاه چراغ(ع) که با روز برگزاری این همایش قرین شده بود، اظهار داشت: این نشست نقطه عطف برای سروسامان دادن به کارگروه بین الملل و هم‌افزایی بیشتر میان خیرین خارج از کشور بوده که در جای خود یک تحول و نقطه عطفی برای حرکت مدرسه‌سازی است.

خان‌محمدی با اشاره به نقش موثر خیرین خارج از کشور، اذعان داشت: برای رسیدن به یک هدف که مهمترین آن، ساختن مدارس شبانه روزی و فنی‌وحرفه‌ای و رشد دانش آموزان حوزه فنی از ۴۲ درصد به ۵۰ درصد است و دولت ظرفیت انجام آن را به تنهایی ندارد یکی از عوامل موفقیت توجه به خیرین خارج از کشور برای رسیدن به این هدف است.

معاون وزیر آموزش و پرورش شور و شعف حاصل از احداث مدارس جدید از سوی دانش آموزان را غیر قابل وصف دانست و یادآور شد: به حق زیباتر از لبخند فرزندان جامعه وجود ندارد و دلیل فزونی تعهدات خیرین در این سال‌ها به ۱۱ هزار میلیارد تومان همین لبخندها بوده و این امر در هیچ کار خیر نظیر ندارد مگر مدرسه‌سازی که زیربنای تمام کارهاست.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، فرایند یادگیری را در گرو داشتن کالبد و تجهیزات فیزیکی استاندارد که همان مدرسه است دانست و تصریح کرد: امروز بطور میانگین ۸ باب آموزشگاه با ظرفیت ۴۰ کلاس با مشارکت خیرین ساخته می‌شود، اما بدنبال ارتقای این رقم به یکصد کلاس درس هستیم تا به استانداردها برسیم.

وی با اشاره به اهمیت ساخت و ساز مدارس با مقیاس و گستره بزرگتر گفت: باید بسوی احداث کلاس، نمازخانه و آزمایشگاهای بزرگتر برویم چرا که اگر قصد ساختن آینده را داریم باید به جای کارخانه مدرسه ساخت.

خان محمدی با تقدیر از خیرینی که از ۳۰ کشور در شیراز گردهم آمدند یادآورشد: بی‌شک اگر سامانه‌ای برای فرشتگان برای نشان دادن یکی از جاهای خوب در آسمان‌ها مهیا باشد، امروز بهترین مکان همین نقطه‌ای است که شما خیرین فرهنگ دوست که علی رغم اقامت در آن سوی مرزها دغدغه دانش آموزان ایران را دارید و در آن جمع هستید است.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در کمیسیون بین الملل خیرین مدرسه ساز مقیم خارج از کشور که با حضور خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در شیراز برگزار شد ضمن تبریک سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه السلام و گرامیداشت دهه مبارک کرامت گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز، جمع مبارکی است؛ وظیفه دانستم خدمت شما برسم و از همه شما به سبب فعالیت‌های ارزشمندتان سپاسگزارم.

استاندار فارس با اشاره به سابقه تشکیل مجمع خیرین سلامت در فارس گفت: خیرین عرصه سلامت کمک‌های ارزنده و قابل توجهی به حوزه سلامت استان فارس کرده‌اند که این موضوع مورد توجه خاص مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و به همین سبب است که امروز همه استان‌ها دارای مجمع خیرین سلامت هستند پس هر کار خیری که از آن الگوبرداری شود قطعاً ارزشی دوچندان دارد‌.

محمد هادی ایمانیه خطاب به حاضرین در جلسه گفت: علی رغم اینکه خارج از ایران زندگی می‌کنید اما دلتان برای سرزمین مادری خود می‌تپد و قطعاً می‌دانید مال و ثروت امانت هستند و به زودی از ما گرفته خواهند شد.

وی تصریح کرد: آنچه در دوران حیات بخشیده شود، قطعاً ماندگار خواهد بود و خیرینی که حاضر شدند زندگی خود را در راه کمک به دیگران اهدا کنند یک سرمایه‌گذاری بلند مدت و با سود دائمی کرده‌اند.

نماینده عالی دولت در فارس افزود: به همه شما خیرین افتخار می‌کنم و اعلام می‌کنم در حد اختیارات استاندار برای کارهای خیر کنار شما و همراه شما خواهم بود.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود گفت: در ساخت دانشگاه فرهنگیان که مخصوص تربیت معلم و دبیر است مشارکت کنید تا سرعت احداث آن در شیراز افزایش یابد.

وی از سیاست دولت مبنی بر توسعه هنرستان‌ها هم گفت و خاطرنشان ساخت: دولت به درستی تصمیم گرفته است تا ۵۰ درصد مدارس متوسطه اول و دوم به هنرستان تبدیل شود؛ قسمتی از همت خیرین در ساخت و یا تجهیز این هنرستان‌ها معطوف شود تا مهارت آموزی از ابتدا در دانش‌آموزان به خوبی انجام شود.

ایمانیه افزود: تعداد قابل توجهی مدارس در فارس وجود دارند که نیمه تمام هستند؛ هر خیری که برای تکمیل آنها مشارکت کند همان مکان به نام وی نامگذاری خواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس خطاب به خیرین پیشنهاد داد: قسمتی از درآمد اقتصادی خود را برای پشتوانه مالی مدارس، وقف کنید؛همانند آنچه مرحوم نمازی، پوستچی و خلیلی در حوزه درمان و سلامت فارس انجام داده‌اند.

وی ضمن اینکه از خیرین مدرسه ساز خواست این فرهنگ ارزشمند را زنده کنند، به کودکان خاص و استثنایی نیز اشاره کرد و گفت: درصدی از کودکان دنیا دچار بیماری های خود ایمنی و یا اوتیسم هستند که نگهداری از آنها شرایط ویژه و هزینه‌های فراوانی می‌خواهد. دولت آماده ارائه تسهیلات و خدمات برای ورود خیرین به این عرصه است.

نماینده عالی دولت در فارس در پایان سخنان خود مجدداً از آمادگی دولت سیزدهم برای تسهیل در امور خیرین خبر داد و گفت: در زمینه تسهیل در امور مربوط به کارهای خیرخواهانه، دولت با تمام توان در کنار خیرین خواهد بود.

میرباقری دبیر کارگروه و رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس در همایش کمیسیون خیرین خارج از کشور با تقدیر از نیکوکاران حاضر در این همایش با اشاره به همت خیرین خارج از کشور بیان کرد: اهداف این کمیسیون احیای مدارس ایرانی خارج از کشور است که در آموزش و تربیت آنها با فرهنگ ، زبان و هویت ایرانی سازگار باشد که خدایی نکرده فرزندان ایران از فرهنگ مترقی آن دور نشوند.

میرباقری، اذعان داشت: خیرین در ساخت ۵۰ درصد پروژهای آموزشی مشارکت دارند و رویکرد آنها در جشنواره سال جاری نیز تکمیل مدارس نیمه تمام دولتی می باشد.

در ادامه محمد خلیل خرد مدیر کل نوسازی مدارس فارس، عنوان کرد: ساخت ۱۰۰ باب آموزشگاه به جای مدارس سنگی از امروز آغاز می شود.

خرد در نشست کمیسیون بین الملل خیرین با تقدیر از حضور خیرین و نیک اندیشان مقیم خارج از کشور در شیراز تصریح کرد: به یمن قدوم خیرین از امروز کار ساخت ۱۰۰ آموزشگاه با ظرفیت ۴۰۷ باب کلاس درس در اقصی نقاط فارس آغاز شده است و همچنین ۳۵ باب نمازخانه نیز با حمایت ریاست محترم سازمان نوسازی مدارس کشور و استاندار همیشه همراه فارس تا یکسال دیگر به بهره برداری می رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس با تقدیر از خیر گرانقدر حاج اکبر ابراهیمی گفت: این خیر گرانقدر در یکسال اخیر ۴۰ باب آموزشگاه کانکسی را در فارس به اتمام رسانده و تهیه ۵۴ باب کلاس کانکسی دیگر را نیز برای سال جاری تعهد کرده است.

در این کمیسیون برخی از خیرین خارج از کشور نیر دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را برای ساخت فضاهای آموزشی در ایران بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار