معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

معلمی را جذب کنیم که در دایره انقلاب اسلامی و دلسوز دانش‌آموز باشد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره روند جذب معلم و استخدام آنان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۴۷۴۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمی را جذب کنیم که در دایره انقلاب اسلامی و دلسوز دانش‌آموز باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در نشست هماهنگی مدیران پروژه استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: اتفاق بسیار مبارک و بزرگی رخ داده و بعد از حدود ۱۵ سال، آزمون استخدامی مربیان پرورشی و تربیت‌بدنی و مراقبان سلامت و مشاوران برگزار شده است.

وی افزود: بعد از سال‌ها که متاسفانه اولویت دولت‌ها به‌کارگیری مربیان پرورشی و تربیت‌بدنی نبود با تاکید مقام معظم رهبری در دیدار سال گذشته با معلمان، مجوزها اخذ و این آزمون برگزار شد.

پورثانی ادامه داد: باید دید، نگاه ما در مدرسه، یک نگاه تخصصی است یا عمومی؛ معلم پرورشی در مدرسه باید سرود، تئاتر، فعالیت تشکیلاتی، علوم مشاوره و روانشناسی را بداند یا یک مربی تربیت‌بدنی باید نسبت به رشته‌های ورزشی مختلف، آگاهی داشته باشد.

وی با طرح این سوال که «آیا یک معلم و مربی می‌تواند به تمام این موارد تسلط داشته باشد؟» گفت: این موضوع سخت است اما آیا در مدرسه این امکان را داریم که یک نفر در رشته‌های مختلف توانمند و متخصص باشد؟

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اساساً در مدرسه، فضای تربیت عمومی نیمه‌تخصصی است و ما در کنار مدرسه، فضاهایی را ایجاد کردیم که هدف تربیت تخصصی را دنبال می‌کنند و در مدرسه به دنبال تربیت دانش‌آموز هستیم.

پورثانی، دال مرکزی در مدرسه را تربیت دانست و بیان کرد: هدف مربی پرورشی در مدرسه، تربیت است. سند تحول بنیادین به عنوان دکترین آموزش و پرورش، یک مبانی نظری دارد و در تمام صفحات این سند، کلمه‌ای به نام آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود و در سراسر این سند، کلمه «تربیت» دیده می‌شود. لذا باید نام وزارت آموزش و پرورش به وزارت تربیت جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا کند.

وی افزود: تمام فعالیت‌های ما باید یک هدف مشترک را دنبال کند و آن تربیت است. تربیت‌بدنی که یکی از جذاب‌ترین افراد در مدرسه است باید هدف تربیت را دنبال کند اما باید بستر ارتباط‌گیری دانش‌آموزان با مربیان و معلمان مشخص شود.

پورثانی با تاکید بر اینکه معلم باید دغدغه‌مند باشد، اضافه کرد: فضا، محتوا و نیروی انسانی ۳ رکن اساسی در تربیت دانش‌آموزان است. در بحث استخدام باید دقت داشته باشیم که اصلی‌ترین موضوع یک فرد و معلم، دغدغه باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فردی را که استخدام می‌کنیم باید در دایره انقلاب اسلامی و دلسوز دانش‌آموز باشد. دغدغه‌مندی یک معلم و مربی می‌تواند اثر بسیار مطلوبی روی تربیت دانش‌آموز داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار