استاندار خراسان جنوبی:

صندوق توسعه ملی استان‌های کمتر‌برخوردار را ویژه‌تر ببیند

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد صندوق توسعه ملی‌ استان‌های کمتر برخوردار را ویژه‌تر ببیند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
صندوق توسعه ملی استان‌های کمتر‌برخوردار را ویژه‌تر ببیند

جواد قناعت در دیدار معاون صندوق توسعه ملی کشور، به تشریح ظرفیت های خراسان جنوبی پرداخت و از نقش بانک ها در ایجاد ارزش افزوده از این پتانسیل ها گفت.
وی از جایگاه صندوق توسعه ملی در شتاب دادن به روند اجرای پروژه های عمرانی و اقتصادی گفت و با اشاره به سیاست های این صندوق، برای کمک به توسعه خراسان جنوبی سه پیشنهاد ارائه کرد.
استاندار تصریح کرد: با عنایت به اینکه جذب اعتبارات شناور صندوق توسعه ملی در بازه زمانی تعیین شده برای استان‌های کم‌برخوردار مشکل است، لذا پیشنهاد می‌شود سهمی از این اعتبارات برای استان‌ های کمتر توسعه‌یافته همانند تسهیلات تکلیفی در نظر گرفته شود.
به گفته وی؛ این تکلیفی شدن اعتبارات، فرصتی مطلوب برای استان های کمتر برخوردار خواهد بود.
قناعت از نیاز خراسان جنوبی به وجود مرکز طب و تصویر برداری و پرتو نگاری (MRI) خصوصی گفت و پیشنهاد داد: صندوق توسعه ملی در راه اندازی این مرکز که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مشارکت کند.
وی با ارائه پیشنهاد مشارکت صندوق توسعه ملی در طرح‌هایی که به عنوان اولویت و مطالبه عمومی مردم طی سال‌ های اخیر مطرح بوده، راه‌اندازی ایرلاین در راستای توسعه پروازهای استان را از جمله این مطالبات عنوان کرد.
استاندار ادامه داد: صندوق توسعه ملی خط اعتباری ویژه ای برای رفع محرومیت از استان به‌ ویژه رونق بخش کشاورزی (حوزه آب و خاک) به میزان ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص دهد.
قناعت با اشاره به رغبت استفاده از تسهیلات صندوق توسعه در همه بخش ها، خواستار کاهش نرخ تسهیلات فعلی صندوق برای استان هایی مثل خراسان جنوبی شد و گفت: کاهش نرخ تسهیلات ترغیب کننده است و می تواند برای حضور سرمایه‌ گذاران در استان جذابیت ایجاد کند.
شایان ذکر است؛ در این دیدار میر محمدصادقی، معاون صندوق توسعه ملی برای حمایت از راه‌ندازی ایرلاین ، ایجاد مرکز پرتو نگاری و همچنین اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای تأمین مواد اولیه کارخانه کویر تایر موافقت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار