وزیر آموزش‌وپرورش:

پانا لشکر دانش‌آموزی ما برای جهاد تبیین است

شیراز (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد، دانش‌آموزان پانا که معصومانه و صادقانه از حقیقت دفاع می‌کنند لشکر ما برای جهاد تبیین هستند، آن‌ها از افتخارات ما هستند.

کد مطلب: ۱۴۷۵۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پانا لشکر دانش‌آموزی ما برای جهاد تبیین است

وزیر آموزش و پرورش در طی سفر خود به شیراز، دیدار و نشستی صمیمانه با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس داشت.

در این نشست صمیمانه رضا مراد صحرایی، شیراز را دارای جایگاه مهمی در تاریخ و تمدن از گذشته تا امروز دانست، چرا که بخش مورد توجهی از قدرت نرم کشور ما از تاریخ و تمدن و زبان و ادبیات فارسی است و شیراز مهد علم و ادب و ادبیات است.

وی خود را وزیر دانش آموزان نامید و به ارائه گزارشی در رابطه با کارهایی که از سال گذشته تا به حال در وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته است، پرداخت.

وی بیان کرد: در این مدت ۷۰ هزار معلم جدید اضافه شده که به تعبیری معادل نیروهای ۶ وزارتخانه می باشد که این معلمان جدید به شیوه‌های گزینشی جدید انتخاب شده‌اند و مجوز بیش از ۱۰۰ هزار معلم جدید دیگر نیز گرفته شده است.

وی امسال را سال ملی آموزش معلمان دانست و گفت: کل معلمان کشور در فرایند آموزش و در مسیر ارتقا آموزشی قرار خواهند گرفت.

صحرایی تصریح کرد: در حوزه دانش‌آموزان هم اتفاقات مهم و امید بخشی روی داده است، به عنوان مثال تشکل‌های دانش‌آموزی نسبت به گذشته قوی‌تر شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش خبر از اصلاح کتاب‌های درسی داد و گفت: نقشه اصلاح کتاب‌های درسی تهیه شده و بیش از ۱۰۰ گروه متخصص در مورد آن نظر داده‌اند که نظرات آنها تایید شده است، تعداد قابل توجهی از آن‌ها اعمال شده و اصلاح کتاب‌های درسی از پایه اول ابتدایی امسال شروع می‌شود که آزمایشی و به صورت محدود انجام می‌گیرد و از سال آینده شتاب می‌گیرد، در دیگر مقاطع هم همزمان تغییر و اصلاح کتاب‌ها صورت خواهد پذیرفت.

صحرایی در مورد تغییر در حوزه فنی حرفه‌ای و هنرستان‌ها گفت: تغییر در این حوزه بسیار محسوس است؛ هنرستان‌ها توسعه پیدا کرده‌اند و نزدیک به ۲۰۰ رشته جدید هنرستانی در طی ۲ سال تاسیس شده‌اند و رشته‌های دانشگاهی که مخاطب نداشتند، حذف خواهند شد.

وی یادآور شد اشتغال از طریق هنرستان‌ها بهتر، راحت‌تر و سهل الوصول‌تر از دانشگاه است.

صحرایی در ادامه یک خبر خوب هم به دانش‌آموزان هنرستان داد و گفت: در همین تابستان نهضت ملی آموزش مهارت‌ها به دانش آموزان شروع خواهد شد و ۲۵۰۰ عدد از هنرستان‌ها تولیدی خواهند شد، یعنی دانش‌آموزانی که محصولی تولید کنند و بتوانند محصول را به فروش برسانند کد اشتغال خواهند گرفت و بیمه خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به سمپادی‌ها گفت: دوره آموزش سمپادی‌ها از دو دوره ۳ ساله به یک دوره ۶ ساله تغییر یافته است.

صحرایی در حوزه پرورشی هم از اجرای طرحی به نام طرح تحول تربیت و پرورش در آموزش و پرورش که به زودی به تصویب خواهد رسید خبر داد و بیان کرد: بعد از ۱۵ سال آزمون استخدام مربی پرورشی، تربیت بدنی و مشاور گرفته شده که ۱۵ هزار مربی از این طریق اضافه خواهد شد و از پذیرش دانشجو در رشته تربیت معلم پرورشی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

رضا مراد صحرایی از تأسیس مدرسه تیزهوشان عشایری شیراز به عنوان اولین مدرسه تیزهوشان کشور نام برد و اضافه کرد: در آذربایجان هم مدرسه تیزهوشان عشایری در حال تأسیس است.

وزیر آموزش و پرورش از استخدام هزار نفر کار درمانگر و گفتار درمانگر برای مدارس استثنایی در این دوره خبر داد و گفت: تأسیس یک مدرسه ویژه اوتیسم در هر استان شروع شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار پانا در رابطه با نقش دولت سیزدهم در تحقق سند تحول بنیادین گفت: در این دولت سند تحول بنیادین نه تنها دستور کار اصلی وزارت آموزش و پرورش بلکه دستور کار اصلی دولت بوده و در نتیجه آن اتفاقاتی روی داده که بی‌سابقه بوده و به تعبیری بهار سند تحول رقم خورده است.

در پایان وزیر آموزش و پرورش، پانا را لشکر دانش‌آموزی برای جهاد تبیین خواند و بیان کرد: دانش آموزان پانا که معصومانه از حقیقت دفاع می‌کنند از افتخارات ما هستند و تربیت پانا در دستور کار ماست.

دانش‌آموز خبرنگار: لیان بنی‌سعید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار