معرفی چهار بانویی که در سایه انقلاب افتخارآفرین شدند

مشهد (پانا) - چهار تن از زنان ایرانی در زمینه‌های خاص به بالاترین افتخارات دست پیدا کرده و باعث درخشش نام ایران و تسهیل زندگی بشر شده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معرفی چهار بانویی که در سایه انقلاب افتخارآفرین شدند

موفقیت زنان کارآفرین در جامعه نه تنها سبب سودهای اقتصادی می‌شود، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی هم ایجاد می‌کند، زنان نیمی از پیکره جامعه را به خود اختصاص داده و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و ورزشی کارنامه درخشانی را از خود نشان دادند.

دکتر فائزه کاشانیان

فائزه کاشانیان دارای کارشناسی ارشد فیزیک، دکترا و فوق دکترای رشته نانو بیوتکنولوژی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان و رئیس هیئت مدیره شرکت و همچنین مدیریت فنی و حرفه ای «خانه نانو» را بر عهده دارد.

کاشانیان در میان زنان کارآفرین قمی یک بانوی نخبه است که توانسته به همراه تیم ۱۰ نفره خود که متشکل از نخبگان دکتراست، در عرصه کارآفرینی و دنیای نانو فعالیت کنند. آنها با درهم آمیختن معجزه طبیعت و مواد کاملاً طبیعی در دنیای نانو علم و طبیعت را به هم گره زده و محصولات آرایشی و بهداشتی را وارد بازار کردند، محصولاتی که در کیفیت و کمیت قابل رقابت با محصولات خارجی هستند.

پروفسور ناهید پوررضا

ناهید پوررضا، شیمیدان خوزستانی، استاد نمونه کشوری، اولین استاد زن در دانشگاه جندی شاپور سابق و همچنین یکی از زنان نام آور و از شیمیدانان برجسته ایران است که به خاطر عشق به وطن به زندگی در بیرمنگام انگلیس پایان داد. ناهید پوررضا و همسرش جزء وطن دوستانی هستند که در راه خدمت به کشور به پیشنهادات خارجی جواب رد دادند.

فیلسوف طوبی کرمانی

وی اولین زن فوق دکترای فلسفه در ایران، فوق دکترای فلسفه تطبیقی و کلام از دانشگاه کالیفرنیا آمریکا و همچنین متالف بیش از ۶۰ مقاله و تصنیف ۱۲ کتاب علمی و اجتماعی و شرکت در بیش از ۸۰ کنگره ملی و بین‌المللی در داخل و خارج از کشور است. کرمانی متولد 1326 در اردبیل و متوفی 1399 در تهران است. دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، استاد فلسفه‌ دانشگاه تهران و اولین زن دکترای فلسفه در ایران و فارغ‌التحصیل فوق دکترای فلسفه تطبیقی و کلام از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا و همچنین اولین زن رایزن فرهنگی ایران در یونان بوده است.

دکتر مریم اسلامی

مریم اسلامی پزشک و مشاور ژنتیک از دانشگاه علوم پزشکی هاروارد آمریکا که عضو هیئت رئیسه علمی دانشگاه و دارنده مدال‌های طلا است. وی موفق به کسب دیپلم‌های افتخار و عناوین برترین مخترع زن سال ۲۰۰۸ از سازمان جهانی مالکیت معنوی سازمان ملل متحد است.

از این دست زنان که به افتخارات بالا رسیده‌ و تاریخ ساز شده‌اند، در کشور کم نداریم. آنها بهترین الگو برای دختران و تمامی مردم این مرز و بوم هستند، زنانی که توانسته اند با تلاش خود توانسته‌اند به تمام جهان استعداد و حقانیت خود را ثابت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار