مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های خود‌اتکایی مدارس شبانه‌روزی کردستان با 95 غرفه آغاز به کار کرد

سنندج (پانا) - سومین نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های خود‌اتکایی مدارس شبانه‌روزی کردستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های خود‌اتکایی مدارس شبانه‌روزی کردستان با 95 غرفه آغاز به کار کرد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کردستان؛ با حضور مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، رئیس اداره بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی، سومین نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی کردستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج افتتاح شد.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در آیین افتتاح این نمایشگاه ضمن تقدیر از تمام نهادها و دستگاه‌هایی که در برپایی این نمایشگاه همکاری داشتند، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی، نویددهنده گام نهادن در مسیر پیشرفت و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان استان است.

ناظمی‌جلال افزود: ضرورت دارد هر دانش‌آموز باید در طول دوران تحصیل، یک مهارت منجر به تولید را یاد بگیرد.

وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به مهارت‌آموزی و ترویج این فرهنگ اظهار کرد: مدارس شبانه‌روزی علاوه بر شأن مدرسه بودن، محل زندگی نیز هستند. لذا باید این تلفیق منجر به افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه توجه به فرهنگ، علوم محاسباتی و مهارت‌آموزی 3 اولویت اصلی نظام آموزشی است، گفت: باید به اولویت‌های اساسی تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای شود.

ناظمی‌جلال با اشاره به برنامه نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی و نیز گردهمایی مدیران مدارس شبانه‌روزی 10 استان کشور در شهر سنندج گفت: این 2 برنامه، نشان از یک تلاش جمعی و اعتماد مجموعه وزارت به آموزش و پرورش استان دارد که خوشبختانه در طلیعه آن همه امور محوله به خوبی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ضمن تقدیر از زحمات عوامل اجرایی برپایی این نمایشگاه از رشد تعداد غرفه‌های این نمایشگاه در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در سومین نمایشگاه تولیدات کارگاه‌های خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی استان، ۹۱ غرفه از مناطق ۱۶ گانه آموزش و پرورش، محصولات خود را در معرض دید عموم مردم قرار داده‌اند.

وی به وجود 4 غرفه تخصصی از جمله غرفه تولیدات دانش‌آموزان مدارس استثنایی، غرفه مشاوره تحصیلی و 2 غرفه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال نیز پرداخت و در این خصوص گفت: برپایی این غرفه‌ها نشان از رشد دانش‌آموزان در زمینه علوم جدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار