رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

از رویداد ملی «الف‌تا» تا مدارس تراز سند تحول

شهرکرد (پانا) - رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در راستای تحقق سند تحول بنیادین، از مجموعه‌ برنامه‌های پژوهشی در دست اجرا خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۸۸۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
از رویداد ملی «الف‌تا» تا مدارس تراز سند تحول

کاظم آقایی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: «در حال حاضر، داوری سومین رویداد ملی الف‌تا در سه محور تک تجربه، مدارس پیشتاز و انجمن‌های اولیا و مربیان در دست اجرا داریم. هدف از این رویداد، تبادل و اشاعه تجارب برتر و تحول‌آفرین فرهنگیان و مدیران در سطح مدارس و کلاس‌های درس است. پیش‌بینی می‌شود مرحله اول داوری در مردادماه به پایان برسد و برگزیدگان استانی، در قالب نمایشگاهی به جامعه معرفی و به مرحله کشوری راه یابند.» 

وی در ادامه افزود: «برنامه معلم پژوهنده، با رویکرد اقدام‌پژوهی، از مناطق مختلف استان جمع‌آوری شده و در حال داوری است. نتایج این پژوهش‌ها نیز تا پایان مردادماه اعلام خواهد شد. در ادامه این برنامه‌ها، طرح شناسایی دانش‌آموزان پژوهشگر را در شهریورماه، طی بخشنامه‌ای به مدارس و مناطق ابلاغ خواهیم کرد.» 

رئیس اداره تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، همچنین به اجرای طرح «مدارس تراز سند تحول» اشاره کرد و گفت: «این طرح، که بر اساس سند تحول بنیادین طراحی شده، در حال اجرا است. پس از ابلاغ شیوه‌نامه و شناسایی مدارس مجری، در حال حاضر، آموزش مربیان و راهبران تحول در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم این طرح را به نحو احسن در سطح استان عملیاتی کنیم.» 

آقایی در ادامه سخنان خود، از تلاش برای تعیین اولویت‌های پژوهشی اداره کل خبر داد و تصریح کرد: «در حال حاضر، مشغول احصاء و نیازسنجی اولویت‌های پژوهشی اداره کل هستیم تا پس از تصویب، فراخوان شرکت پژوهشگران و دانشگاهیان را در این زمینه اعلام کنیم.» 

وی با ابراز تأسف از کمبود منابع مالی در حوزه پژوهش، اظهار امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات ویژه، زمینه برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی در آموزش و پرورش استان فراهم شود.

آقایی سخنان خود، با تأکید بر نقش پژوهش در ارتقای کیفیت نظام آموزشی، گفت: «تا زمانی که یافته‌های آموزشی ما، مبتنی بر نتایج پژوهش‌های کاربردی و مسئله‌محور نباشد، نمی‌توانیم شاهد ارتقای واقعی کیفیت آموزش باشیم. در همین راستا، تلاش می‌کنیم نتایج پژوهش‌ها و یافته‌های برنامه معلم پژوهنده را به صورت گسترده منتشر کنیم تا در دسترس معلمان، دانش‌آموزان و سایر دست‌اندرکاران نظام آموزشی قرار گیرد و بتوانند از این پژوهش‌های کاربردی در عمل استفاده کنند.»

خبرنگار : فاطمه آقابابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار