معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری مطرح کرد:

برقراری عدالت آموزشی با اجرای چشم‌انداز کنکور طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شهرکرد (پانا) - نشست خبری با موضوع کنکور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با هدف اطلاع‌رسانی قوانین امتحانات نهایی پایه دهم، یازدهم، دوازدهم و کنکور برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد
برقراری عدالت آموزشی با اجرای چشم‌انداز کنکور طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
پژمان خلفیان، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری در این نشست علاوه بر پاسخ به سوالات خبرنگاران با بیان اهمیت سوابق تحصیلی در سرنوشت دانش‌آموزان از مسئولین مدارس درخواست کرد تا با راهنمایی‌های صحیح و آرامش‌بخش جهت سرکوب کردن اضطراب امتحانات دانش‌آموزان به آن‌ها کمک کنند.
خلفیان اظهار کرد: با توجه به برگزاری زمان فشرده کنکور و مشکلاتی همچون ترکیب سوالات 3 پایه متوسطه دوم برای دانش‌آموزان امتحانات نهایی و سنجش دانش‌آموز در هر 3 مقطع، این موضوع به شکل چشمگیری باعث رشد تراز معدل شده است.
وی با تاکید بر حذف شدن سهمیه‌های کنکور در سال جدید، برگزاری امتحانات نهایی را دلیلی برای برقرار کردن عدالت آموزشی عنوان کرد.
خلفیان افزود: هر دانش‌آموز، اجازه دارد که در امتحانات نهایی در جهت ترمیم نمره قبلی شرکت مجدد داشته باشد و در صورتی که نمره کسب‌شده نسبت به نمرات قبل بهتر نباشد، نمره بهتر به صورت خودکار برای دانش‌آموزان لحاظ خواهد شد.
امتحانات نهایی برای کنکور ۱۴۰۴ اهمیت ویژه‌ای دارند
وی در این خصوص افزود: برای دانش‌آموزان کنکور ۱۴۰۳ تراز آزمون ۵۰ درصد و آزمون امتحانات نهایی دوازدهم ۵۰ درصد لحاظ خواهد شد و برای دانش‌آموزان کنکور ۱۴۰۴ سابقه تحصیلی تراز آزمون ۴۰ درصد و آزمون امتحانات نهایی یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد خواهد بود.
خلفیان ادامه داد: با اجرای چشم‌انداز کنکور سراسری طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، عدالت آموزشی در سطح کشور برای همه دانش‌آموزان در منطقه کم‌برخوردار تا مناطق برخوردار ایجاد خواهد شد.
وی خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: دانش‌آموزان باید در مدرسه و با حضور در مدارس نسبت به آینده خود بعد از کنکور سراسری برنامه‌ریزی کنند.
دانش‌آموز خبرنگاران: مرضیه امیرخانی، فاطمه آقابابایی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار