دانشآموز پذیرفتهشده در آزمون ورودی پایه هفتم مدرسه سمپاد شهرستان ملارد:
میخواهم از دانش برای ساختن چیزی که به درد جامعهام میخورد استفاده کنم
ملارد (پانا) - دانشآموز پذیرفته شده در آزمون ورودی پایه هفتم مدرسه سمپاد شهرستان ملارد گفت: هدفم از راه یافتن به مدرسه سمپاد این است که میخواهم یاد بگیرم چگونه از دانش برای ساختن چیزی که به درد جامعهام میخورد استفاده کنم.

مدارس سمپاد (سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) بیشتر از یک مدرسه، یک مجموعه آموزشی هستند؛ جایی که ذهنهای کنجکاو و پرسشگر، فارغ از هر پیشینه اجتماعی، در کنار هم قرار میگیرند تا نه تنها دانش بیاموزند بلکه روش اندیشیدن را نیز تمرین کنند.
پرورش این استعدادها، همچون کاشتن بذرهایی است که نه تنها یک محصول واحد، بلکه یک جنگل مقاوم و پایدار را برای آینده جامعه میسازند.
در همین راستا، با نادیا قدمی، دانشآموز پایه ششم که در آزمون ورودی سمپاد سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ پذیرفته شده و به زودی تحصیل خود را در پایه هفتم دبیرستان فرزانگان شهدای مدافع حرم شهرستان ملارد آغاز خواهد کرد، گفتوگو کردیم.
قدمی در خصوص کلید موفقیتش گفت: «به نظرم مهمترین عامل، کنجکاوی بیقید و شرطم بود. من به جای حفظ کردن درسها، همیشه سعی میکردم بفهمم چرا یک مسئله دقیقاً به آن شکل حل میشود. این چراها و چگونهها بود که مرا جلو برد.»
او ادامه داد: «در کلاس و هنگام تدریس معلم، توجه و دقت کامل داشتم و تقریباً همه نکات درس را در کلاس میآموختم. در مواردی هم که نکتهای را متوجه نشده بودم، حتماً از معلم میپرسیدم و اجازه نمیدادم هیچ ابهامی در ذهنم بماند.»
این دانشآموز دبیرستان فرزانگان شهدای مدافع حرم، نقش خانواده را بسیار کلیدی دانست و افزود: «پدر و مادرم برایم یک مربی فکری بودند، نه یک ناظر درسی. آنها فضایی برایم فراهم کردند که بتوانم شکست بخورم و سوالاتم را بپرسم. گاهی تا دیروقت با هم درباره یک نظریه علمی یا یک معمای ریاضی بحث میکردیم.»
او در پایان در مورد اهداف آیندهاش گفت: «موفقیت در این آزمون برای من پایان راه نیست، بلکه دریافت یک دعوتنامه است. دعوت به دنیایی بزرگتر، با چالشهای سختتر. هدف من از رفتن به سمپاد، تنها کسب نمره نیست؛ میخواهم یاد بگیرم چگونه از دانش برای ساختن چیزی که به درد جامعهام میخورد استفاده کنم. مسیر من تازه شروع شده است.»
ارسال دیدگاه