استاندار سیستان‌وبلوچستان:

نقش حساس و سنگین معلمان در ساخت آینده کشور بر هیچ کس پوشیده نیست

آموزش و پرورش، مرکز راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان‌وبلوچستان‌، نقش معلمان در ساخت آینده کشور را حساس و سنگین توصیف کرد و گفت: آموزش و پرورش، مرکز راهبردی نظام جمهوری اسلامی است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش حساس و سنگین معلمان در ساخت آینده کشور بر هیچ کس پوشیده نیست

محمد کرمی در آیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی و معلمان نمونه استانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیلسوف استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: معلمی، شغل انبیاست و انبیا رسالت تربیت و هدایت بشریت به سوی تعالی و رشد در همه زمینه‌ها را بر عهده داشته‌اند.

وی ادامه داد: در مراسم تجلیل از معلمانی هستیم که با تمام وجود برای دانش‌آموزان وقت گذاشته که آنان را از بُعد دین و علم رشد داده‌اند و باعث حرکت آن‌ها شدند و این یعنی همان در مسیر انبیا بودن است.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه و نقش قرآن در زندگی بشریت بیان کرد: در آموزش و پرورش، مسئله قرآن خیلی اهمیت دارد؛ زیرا کتاب زندگی و هدایت بشریت است و به این دلیل که قرآن در همه زمینه‌ها برنامه دارد، آموزش و پرورش باید توجه ویژه‌ای در بحث یاددهی علوم قرآنی به دانش‌آموزان داشته باشد.

کرمی با اشاره به اینکه در موضوعات اجرایی، اشکالاتی در حوزه‌های تجارت و اقتصاد وجود دارد، گفت: در حوزه کارگاهی و کارخانه‌ها که برخی از آن‌ها به تعطیلی کشیده شده به این دلیل بوده که از پشتوانه علمی دانشگاه و آموزش و پرورش در حوزه صنعت به نحو احسن استفاده نشده است.

وی ادامه داد: همچنین نقش آموزش پرورش در کنترل آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است. چون تربیت فرزندان ما در داخل مدرسه شکل می‌گیرد و اگر این تربیت در مسیر تقدس دینی و علم‌اندوزی نباشد باعث ناهنجاری‌های اجتماعی در آینده جامعه خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش پایانی سخنرانی خود خطاب به معلمان و فرهنگیان گفت: در هر کاری نگاه باید الهی باشد و بدانیم عالَم محضر خداست و خدا شاهد و ناظر بر اَعمال ماست. شاید این کار عظیم و سخت معلمی را کسی نبیند ولی خدا می‌بیند و به زندگی شما برکت می‌دهد و اگر این نگاه در کارمان غالب شود، دانش‌آموزانمان به سرعت در مسیر پیشرفت، رشد خواهند کرد؛ چه از لحاظ دینی و چه از لحاظ علمی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار