معاون رئیسجمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
راهاندازی مدارس هیبریدی و اجرای طرح مدرسه مجازی برای گسترش عدالت آموزشی در مناطق محروم
تهران(پانا) - عبدالکریم حسین زاده معاون رئیسجمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به چالشهای جغرافیایی در استانهای پهناور، از آغاز ساخت مدارس هیبریدی خبر داد و تأکید کرد: دولت در کنار توسعه فیزیکی مدارس، از ابزارهای نوآورانه برای گسترش عدالت آموزشی بهره میگیرد.

عبدالکریم حسین زاده در گفتوگو با پانا، درخصوص برنامههای دولت برای توسعه مدارس در مناطق محروم، اظهار کرد: «همزمان با آغاز ساخت مدارس بهصورت فیزیکی در نقاط مختلف کشور، ما یک مسیر مکمل را نیز شروع کردهایم. برخی استانها از جمله استان سیستان و بلوچستان از پهناورترین مناطق کشور هستند و گاهی فاصله بین دو روستا به ۲۰ یا ۳۰ کیلومتر میرسد. این شرایط ایجاب میکند که بهجز ساخت مدرسه، به زیرساختهای فناورانه هم توجه ویژه داشته باشیم.»
معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به همکاری با شرکتهای تخصصی در این حوزه افزود: «در همین راستا، با یک یا دو شرکت فعال در حوزه فناوری همکاری کردهایم تا بتوانیم مدارس هیبریدی را در این مناطق راهاندازی کنیم. این مدارس ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی هستند و میتوانند در مناطقی که دسترسی فیزیکی دشوار است، نقش مؤثری ایفا کنند.»
وی ادامه داد: «علاوه بر این، طرح مدرسه مجازی «دبیرستان البرز» را بهصورت پایلوت در استانهای محرومتر کشور آغاز کردهایم. هدف این است که دسترسی دانشآموزان به آموزش، صرفاً محدود به ساختمان مدرسه نباشد، بلکه از طریق فضای مجازی نیز بتوانند آموزشهای باکیفیت دریافت کنند.»
معاون رئیسجمهور تأکید کرد: «در این دولت، اعتقاد داریم که توسعه فضاهای آموزشی باید هم کالبدی باشد و هم فناورانه. استفاده از ابزارهای نوآورانه در کنار ساخت مدارس، باعث همپوشانی بهتر و پوشش گستردهتر دانشآموزان خواهد شد.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «هدف نهایی ما این است که تعداد دانشآموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم به حداقل برسد و کیفیت آموزش در این مناطق به سطحی برسد که هیچ دانشآموزی به دلیل فاصله جغرافیایی یا کمبود امکانات، از فرصت یادگیری محروم نماند.»
ارسال دیدگاه