مدرس فعالیتهای هنری و سرود:
فعالیتهای هنری بستری قدرتمند برای رشد فردی و اجتماعی دانشآموزان است
کرج (پانا) - مدرس فعالیتهای هنری و سرود گفت: فعالیتهای گروههای سرود در مدرسه، بستری قدرتمند برای رشد فردی و اجتماعی دانشآموزان است و فعالیتهای هنری، مکملی برای تربیت اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی دانشآموزان به شمار میرود.

جواد یگانه در خصوص تاثیر فعالیتهای سرود در دانشآموزان در گفتوگو با پانا عنوان کرد :«فعالیت گروههای سرود و هنری در مدرسه،فراتر از یک تجربه هنری صرف،بستری قدرتمند برای رشد فردی و اجتماعی دانشآموزان فراهم میکند.این فعالیتها موجب پیشرفت و همکاری بین دانشآموزان میشوند.»
وی افزود:«هر عضو گروه نقش خاصی دارد و موفقیت نهایی وابسته به هماهنگی همه اعضا است.دانشآموزان یاد میگیرند به یکدیگر اعتماد کنند،مسئولیت بپذیرند و در برابر گروه پاسخگو باشند.»
یگانه در رابطه با رشد مهارتهای ارتباطی و اجتماعی دانشآموزان در این زمینه بیان کرد:«تمرینهای گروهی،اجراهای عمومی و تعامل با مخاطب،مهارتهای گفتوگو، گوشدادن و ابراز احساسات را تقویت میکند. دانشآموزان خجالتی یا منزوی در فضای هنری فرصت ابراز وجود پیدا میکنند.»
مدرس فعالیتهای هنری و سرود اضافه کرد:«خلق یک اثر هنری مشترک،حس مالکیت و افتخار در دانشآموزان ایجاد میکند. تجربه اجرا در برابر دیگران،اعتماد به نفس را بهطور چشمگیری افزایش میدهد.»
یگانه اظهار کرد:«هنر،زبان مشترک احساسات است.دانشآموزان از طریق سرود و نمایش،با فرهنگها،باورها و احساسات مختلف آشنا میشوند.این تجربهها باعث کاهش تعصب و افزایش همدلی در فضای مدرسه میشود.»
وی در پایان گفت:«سرودهای مناسبتی،نمایشهای تاریخی یا مذهبی،میتوانند مفاهیم درسی را بهصورت ملموس و ماندگار منتقل کنند.فعالیتهای هنری،مکملی برای تربیت اخلاقی،فرهنگی و اجتماعی دانشآموزان هستند.»
ارسال دیدگاه