معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش:
تمرکز بر زیستبوم پرورشی مدرسه، رکن اصلی تحول است/ تشکلهای دانشآموزی باید در تمام مدارس فعال باشند
اهواز (پانا) _ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش گفت: تمرکز بر زیستبوم پرورشی مدرسه، رکن اصلی تحول است.

به گزارش پانا، صادق حسینزاده ملکی روز چهارشنبه در جمع معاونان پرورشی و تربیتبدنی مناطق و نواحی آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: دو عرصه مکمل بهنام مدرسه و فرامدرسه برای تحول وجود دارد که باید همراستا و همافزا تقویت شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش گفت: احیای امور تربیتی باید بهعنوان یک مأموریت راهبردی در دستور کار قرار گیرد. اساس شکلگیری نهاد امور تربیتی، مبتنی بر اندیشهای ناب، اسلامی و علمی بوده است. اندیشهای که امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند بازآفرینی در قالب ساختارهای نوین و متناسب با نیازهای روز دانشآموزان است.
حسینزاده ملکی با اشاره به مطلوبیت نسبی حوزه پرورشی تخصصی، گفت: در برگزاری جشنوارههای تخصصی، شاهد موفقیتها و مشارکتهای قابل توجهی هستیم. اما چالش اصلی، در حوزه پرورشی عمومی و همگانی میباشد.
وی ادامه داد: بخش گستردهای از دانشآموزان کشور، از حضور در فعالیتهای آیندهساز و خوشبختیآفرین محروم ماندهاند.
معاون وزیر آموزشوپرورش با اشاره به رویکرد متفاوت دولت چهاردهم به آموزشوپرورش، یادآور شد: این رویکرد بستر مناسبی را برای تحقق اهداف بلند فرهنگی و پرورشی فراهم کرده است.
وی با تاکید بر اینکه تمام دانشآموزان کشور باید از فرصتهای تربیتی فراهمشده بهرهمند شوند، افزود: احیای امور تربیتی نوین، یکی از مهمترین و جدیترین کارویژههای حوزه پرورشی و فرهنگی است.
حسینزاده ملکی با اشاره به اینکه پروژه کلان تحول در آموزشوپرورش، با همین رویکرد آغاز شده است، تصریح کرد: تحول واقعی احیای امور تربیتی در قالبی نوین است و این تحول باید بر پایه اصولی مانند فراگیرسازی فرصتهای تربیتی و فرهنگی برای همه دانشآموزان بنا شود.
وی با اشاره به پیشتازی استان خوزستان در برخی حوزههای پرورشی، بیان کرد: خوزستان در برخی از موضوعات پرورشی و تربیتی، در زمره استانهای پیشگام و پرچمدار قرار دارد و این جایگاه، به پشتوانه ظرفیت بالای فرهنگی و دینی مردم این دیار حاصل شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش در بخشی دیگری از صحبتهای خود عنوان کرد: یکی از اصول کلیدی در موفقیت برنامههای تربیتی، نقشدهی و بسترسازی برای مشارکت فعال دانشآموزان است. تشکلهای دانشآموزی باید در تمام مدارس فعال باشند و نقش خود را در سازماندهی این مشارکت ایفا کنند.
ارسال دیدگاه