معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:
دانش آموزان باید میداندار طراحی، پیگیری، مدیریت و اجرای فعالیتهای پرورشی باشند
اصفهان(پانا)_ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در بازدید از بنیاد مهدویت بر اهمیت خلاقیت و فعالیتهای فرهنگی در ارتقای توانمندیهای دانشآموزان تأکید کرد و از برنامههای این بنیاد به عنوان الگویی برای تربیت نسل آینده یاد کرد.
دکتر محمدصادق حسینزاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جریان بازدید از بنیاد مهدویت در گفتوگو با دانشآموز خبرنگار پانا با اشاره به اهداف و دغدغههای سفر به استان اصفهان گفت: «بنیاد مهدویت معروف است به خلاقیت و در عین حال اتکا به منابع دینی و مجموعهای متنوعی از فعالیتها و تولیدات فرهنگی و اجتماعی، که میتواند الگوی مناسبی برای فعالیتهای پرورشی باشد.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مأموریتهای حوزه پرورشی اظهار داشت:« مهمترین دغدغه ما این است که دانشآموزان صرفا مخاطب فعالیتهای پرورشی نباشند بلکه تبدیل شوند به میدانداران فعالیتها و بتوانند میداندار طراحی، پیگیری، مدیریت و اجرای فعالیتهای پرورشی باشند تا از تواناییهای فرهنگی و تربیتی خود بهرهبرداری کنند.»
وی در پایان خطاب به دانشآموزان و نوجوانان تاکید کرد: «قدر لحظاتی که در آن هستند را بدانند و از وقتشان به خوبی استفاده کنند. از امام علی(ع) روایت است که: «هرکس براى رسیدن به چیزى تلاش کند یا به همه آن مىرسد یا به قسمتى از آن»; (مَنْ طَلَبَ شَیْئاً نَالَهُ أَوْ بَعْضَهُ)، لذا فردی که در دوران دانشآموزی که مهمترین دوران پایهریزی خوشبختیهای دنیوی و ابدی است در این مسیر قرار بگیرد و قدر لحظاتش را بداند، حتماً به بخشی از آن خواهند رسید.»
ارسال دیدگاه