معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد:

مشهدالرضا در حال آماده‌سازی برای میزبانی از شهید جمهور است

مشهد (پانا) - معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت مشهدالرضا در حال آماده‌سازی برای میزبانی از خادم ملت، شهید آیت‌الله رئیسی است.

کد مطلب: ۱۴۷۶۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مشهدالرضا در حال آماده‌سازی برای میزبانی از شهید جمهور است

مهدی یعقوبی گفت: با توجه به اینکه مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر حضرت آیت‌الله رئیسی، پنج‌شنبه (سوم خرداد) در مشهد مقدس برگزار می‌شود، شهر مشهد برای میزبانی هرچه باشکوه‌تر این مراسم، مهیای حضور شهید جمهور می‌شود.

وی افزود: پاکبانان خدوم شهرداری برای پاکسازی معابر شهری در مسیر مراسم تشییع با به‌کارگیری 60 دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی خدمات شهری و مدیریت پسماند در 3 شیفت فعالیت دارند.

یعقوبی بیان کرد: تمام پرچم‌های الوان از سطح شهر جمع‌آوری و پرچم‌های مشکی جایگزین شده و پرچم‌های ایران نیز به حالت نیمه‌برافراشته درآمدند. همچنین ۸۰۰ نفر نیروی فضای سبز در محورهای اصلی و منتهی به حرم مطهر از روز گذشته در حال بازپیرایی و رسیدگی به فضای سبز موجود هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه همزمان با روز مراسم 100 درصد نیروهای خدمات شهری در سطح شهر آماده‌باش هستند، افزود: 1500 نیروی کارگری و کارشناسی خدمات شهری همراه با 300 نیروی فضای سبز در خیابان امام رضا(ع) و مسیر برگزاری تشییع، آماده خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم خواهند بود. همچنین 320 نیروی رفع سد معبر و انضباط شهری نیز برای برقراری نظم و سهولت رفت و آمد عزاداران در معابر مستقر هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: ارزیابی و اقدمات لازم ایمنی در خیابان امام رضا(ع) برای حضور خیل عظیم مردم عزادار مشهد مقدس انجام شده و ضمن افزایش ظرفیت ایستگاه‌های آتش‌نشانی اطراف حرم مطهر، همزمان با روز مراسم 150 آتش‌نشان به همراه 35 دستگاه خودرو از میدان پرواز در بولوار فرودگاه تا حرم مطهر مستقر خواهند بود.

جمع‌آوری موقت نرده‌های مسیر خط یک BRT با هدف سهولت در تردد مردم

محسن شریعتی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد مقدس نیز گفت: با توجه به برگزاری مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در شهر مشهد مقدس، تدابیر لازم ترافیکی توسط سازمان اتوبوسرانی مشهد اتخاذ شده است. در همین راستا با هدف تسهیل در تردد مردم شهیدپرور مشهدمقدس در روز برگزاری مراسم خاکسپاری، نرده‌های جداکننده مسیر خط یک BRT در خیابان امام رضا(ع) به‌صورت موقت جمع‌آوری‌ می‌شود.

وی بیان کرد: این اقدام با توجه به وسعت مسیر از روز جاری از میدان بیت‌المقدس به سمت میدان پانزده خرداد آغاز شده است. پس از اتمام مراسم، نرده‌های جداکننده مسیر در اسرع وقت در جای خود واقع در خیابان امام رضا(ع) نصب خواهد شد تا شاهد تسریع جابه‌جایی مسافرین در این خط باشیم.

سرویس‌دهی رایگان مترو در روز تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر رئیس‌جمهور شهید

بهرام نکاحی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر و دستور شهردار مشهد، سرویس‌دهی خطوط مترو در روز تشییع پیکر مطهر آیت‌الله رئیسی به‌صورت رایگان انجام خواهد شد؛ بر همین اساس سرویس‌دهی خط یک و دو مترو در روز برگزاری مراسم تشییع از ابتدا تا اتمام ساعات بهره‌برداری رایگان خواهد بود.

وی بیان کرد: در راستای پیشگیری از ازدحام جمعیت سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند. به منظور مدیریت تردد ایمن مسافران و کاهش ازدحام در ایستگاه‌های قطارشهری تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده است که پس از تصویب متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

دانش‌آموز خبرنگار: ستاره خزائی

خبرنگار : ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار