افق تازه در مسیر تثبیت هویت رسانه‌ای دانش آموزان

تهران (پانا) - نشستی راهبردی در سازمان دانش آموزی پایتخت، با هدف سازماندهی چشم‌اندازهای نوین برای پایداری تشکیلاتی، ارتقای مهارت‌های رسانه‌ای و بهره‌برداری هدفمند از ظرفیت‌های تابستانی در راستای پرورش نسلی خلاق، مسئول و چندسویه‌نگر.

کد مطلب: ۱۵۷۲۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
افق تازه در مسیر تثبیت هویت رسانه‌ای دانش آموزان

در این نشست دانش آموز محور که با حضور اعضای تشکل‌های مختلف سازمان دانش‌آموزی ، مسئولان حوزه رسانه‌ای و گروهی از دانش‌آموزان فعال برگزار شد، افقی تازه برای نقش‌آفرینی مؤثر نسل نو در میدان رسانه ترسیم شد.

نرگس مظفر رئیس سازمان دانش آموزی پایتخت، با نگاهی عمیق به کارکرد تربیتی رسانه، رسانه را بستری برای بالندگی اندیشه و تمرین مسئولیت دانست و بیان کرد: فعالیت رسانه‌ای، فرصتی است تا دانش‌آموز به درک عمیق‌تری از جامعه، هویت و نقش خود در ساخت آن دست یابد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ایام تابستان، این فصل را فرصتی طلایی برای پویایی تشکیلات خواند و خاطرنشان کرد: تابستان نه فصل سکون، که میدان حرکت و شکوفایی استعدادهاست، مشروط بر آنکه طرحی درخور در اندیشه باشد.

وی همچنین تصریح کرد: نگه‌داشتن دانش‌آموز در ساختار تشکیلاتی، نه با الزام بلکه با ایجاد تعلق و انگیزه ممکن است؛ باید سازمان را به خانه‌ای تبدیل کرد که نوجوان در آن خود را بازیابد، بیاموزد و ببالد.

مجید دامغانی معاون پشتیبانی و تدارکات سازمان دانش‌آموزی شهر تهران نیز با تأکید بر اهمیت زیرساخت‌ها در پشتیبانی فعالیت‌های پویا اظهار داشت: موفقیت یک تشکیلات زنده، تنها با برنامه‌ریزی محتوایی حاصل نمی‌شود، بلکه نیازمند بسترهای فیزیکی و پشتیبانی دقیق است.

وی افزود: تابستان امسال با آمادگی کامل و بهره‌گیری از امکانات موجود، به میدان تجربه‌ای نو بدل خواهد شد تا فعالیت رسانه‌ای دانش‌آموزان در محیطی ایمن، پرنشاط و خلاقانه جریان یابد.

سپس محمد صادق نوری تبار مسئول خبرگزاری پانا تهران نیز با اشاره به ضرورت پایداری در مسیر رسانه‌ای دانش‌آموزان، بیان کرد: تا زمانی که فرد نوجوان اثر حضورش را احساس نکند، در تشکیلات ماندگار نخواهد بود؛ تشکل موفق، باید آینه‌ای از توانمندی‌های دانش آموزان باشد.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های مهارتی ویژه‌ای برای فصل تابستان طراحی شده است؛ برنامه‌هایی که به جای انتقال صرف محتوا، دانش‌آموز را به کنشگر رسانه‌ای بدل خواهد ساخت؛ کسی که می‌اندیشد، تحلیل می‌کند و روایت می‌سازد.

در ادامه جلسه، محیا شیخی یکی از دانش‌آموزان فعال خاطرنشان کرد: این مسیر برای من تنها یک فعالیت جانبی نبود، بلکه تجربه‌ای عمیق برای شناخت خویش و جامعه‌ام بود؛ اینجا آموختم رسانه زبان مسئولیت است.

محیا شیخی نیز با لحنی امیدبخش بیان کرد: اگر به ما اعتماد شود تا فرصت بیان و تجربه‌ورزی داشته باشیم، می‌توانیم با زبان نسل خود، روایت‌گر تحولات و دغدغه‌های آینده باشیم؛ ما آمده‌ایم تا بمانیم و بسازیم.

در انتها ماهان شیخی، ضمن استقبال از برنامه‌های تابستانی، خواستار تنوع و عمق‌بخشی بیشتر به فعالیت‌ها شد و بیان کرد: هر برنامه‌ای که به رشد شخصیتی و خلاقیت منجر شود، دانش‌آموز را به حضور پیوسته ترغیب خواهد کرد.

خبرنگار : ملینا حاج براتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار