معاون آموزشی یکی از مدارس البرز:

کیفیت نظام‌آموزشی بر انگیزه و اشتیاق دانش‌آموزان برای یادگیری اثرگذار است

کرج (پانا) - معاون آموزشی یکی از مدارس استان البرز گفت: کیفیت نظام آموزشی، نه‌تنها بر دانش و مهارت‌های علمی دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد بلکه به‌طور مستقیم بر انگیزه و اشتیاق آن‌ها برای یادگیری نیز اثرگذار است.

کد مطلب: ۱۵۷۴۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت نظام‌آموزشی بر انگیزه و اشتیاق دانش‌آموزان برای یادگیری اثرگذار است

زینب سرمدی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «نظام آموزشی، به‌عنوان یکی از ارکان اساسی هر جامعه، نقش بی‌بدیلی در شکل‌دهی به آینده نسل‌های آینده ایفا می‌کند. کیفیت این نظام، نه تنها بر دانش و مهارت‌های علمی دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد، بلکه به‌طور مستقیم بر انگیزه و اشتیاق آن‌ها برای یادگیری نیز اثرگذار است.»

وی افزود: «در دنیای امروز که اطلاعات به‌سرعت در حال تغییر و تحول است، نظام‌های آموزشی باید توانایی پاسخگویی به نیازهای جدید را داشته باشند. اگر کیفیت آموزش بالا باشد و معلمان با انگیزه و توانمندی در این عرصه فعالیت کنند، دانش‌آموزان نیز با اشتیاق بیشتری به یادگیری روی خواهند آورد. آن‌ها در فضایی که خلاقیت و تفکر انتقادی تشویق می‌شود، می‌توانند به بهترین نحو از پتانسیل‌های خود بهره‌برداری کنند.»

سرمدی ادامه داد: «از سوی دیگر، اگر نظام آموزشی ناکارآمد باشد و به نیازهای واقعی دانش‌آموزان پاسخ ندهد، نتیجه‌ای جز کاهش انگیزه و دلزدگی نخواهد داشت. در چنین فضایی، یادگیری به یک فرآیند اجباری تبدیل می‌شود و دانش‌آموزان، تنها به دنبال قبولی در امتحانات خواهند بود، نه کسب دانش و مهارت‌های لازم برای زندگی.»

وی اضافه کرد: «کیفیت نظام آموزشی باید به گونه‌ای باشد که نه‌تنها به انتقال اطلاعات بپردازد بلکه فضایی را فراهم آورد که دانش‌آموزان بتوانند سوال بپرسند، تفکر کنند و از تجربیات خود بیاموزند. ایجاد محیطی حمایتی و تشویق‌آمیز می‌تواند انگیزه یادگیری را در آن‌ها دوچندان کند.»

این معاون آموزشی گفت: «کیفیت نظام آموزشی و انگیزه یادگیری دانش‌آموزان دو روی یک سکه‌اند. هرچه کیفیت آموزش بالاتر باشد، انگیزه یادگیری نیز بیشتر خواهد بود و برعکس. بنابراین، سرمایه‌گذاری در بهبود نظام آموزشی، سرمایه‌گذاری در آینده‌ای روشن‌تر و پرامیدتر برای جامعه است.»

خبرنگار : آیلارفیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار