توانمندسازی نیروی انسانی گامی به سوی مدارسی پویا و انسانمحور
اصفهان (پانا) - در راستای ایجاد مدارسی پویا و انسان محور دوره توانا در شهرستان کوهپایه برگزار و معلمان با روشهای تدریس تعاملی و مشارکتی آشنا میشوند تا دانشآموزان را به شیوهای خلاقانه درگیر کنند.

در دوره آموزشی توانا، موضوع توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان کلید دستیابی به مدارسی پویا و انسانمحور مورد بررسی قرار گرفت. محبوبه حسینی، مدرس دوره توانا، در گفتوگو با پانا در حاشیه این دوره، به تشریح اهمیت روشهای تدریس تعاملی و مشارکتی پرداخت و گفت: «روش تدریس شبیه به یک سفر است که مبدا و مقصدی دارد. مبدا ما پیشدانستهها و رفتارهای ورودی دانشآموزان هستند و مقصد ما اهداف آموزشی.»
وی تشریح کرد: «در این مسیر، روشهای تدریس شامل بارش فکری، ایفای نقش و بحث گروهی است که به معلمان کمک میکند تا دانشآموزان را به شکل مؤثری درگیر کنند. ابزارهای آموزشی نیز به عنوان وسایل نقلیه ما در این سفر عمل میکنند، از جمله فیلمها و تصاویر آموزشی که در کلاس درس استفاده میشود.»
حسینی همچنین به ارزشیابی در این سفر اشاره کرد و گفت: «در حین تدریس، ارزشیابی تکوینی و در پایان تدریس، ارزشیابی پایانی انجام میشود تا بررسی کنیم آیا در مسیر درستی قرار داریم و آیا به اهداف آموزشی دست یافتهایم.»
وی افزود:این دوره آموزشی نشاندهندهی گامهای مهمی است که در راستای بهکارگیری روشهای نوین تدریس برداشته میشود و نویدبخش آیندهای روشن برای نظام آموزشی کشور است. با این رویکرد، معلمان میتوانند روابط گرم و سازندهای با دانشآموزان برقرار کنند و فضایی امن و آرام برای یادگیری فراهم آورند. در دورههای آینده، امید است که بتوانیم به بررسی عمیقتری از این روشها و تأثیرات آنها بر آموزش بپردازیم.
ارسال دیدگاه