مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد:

جشنواره بومی و محلی موجب ایجاد شور، نشاط و همدلی در بین دانش‌آموزان می‌شود

اردبیل(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد گفت: جشنواره بومی و محلی موجب ایجاد شور، نشاط و همدلی در بین دانش‌آموزان و معرفی فرهنگ و سنت‌های گذشته آنان می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۸۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بومی و محلی موجب ایجاد شور، نشاط و همدلی در بین دانش‌آموزان می‌شود

الله‌بخش نجفی در حاشیه برگزاری جشنواره بومی و محلی دانش‌آموزان در شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: به همت معاونت آموزش ابتدایی و با همکاری تربیت‌بدنی آموزش وپرورش، جشنواره بومی و محلی فرهنگ و غذاهای محلی مدارس ابتدایی روستایی این شهرستان به‌صورت نمادین در دبستان دخترانه فتحی اجیرلو برگزار شد.

وی گفت: این جشنواره به‌منظور ایجاد شور و نشاط و همدلی بین دانش‌آموزان، شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های گذشته برگزار شد و از برنامه‌های عملیاتی کشوری درس مطالعات اجتماعی محسوب می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد افزود: در این جشنواره، دانش‌آموزان با پوشش لباس‌های بومی و طبخ غذاهای محلی و نخ‌ریسی به روش سنتی و انجام بازی‌های محلی و همچنین نمایش انواع داروهای گیاهی سعی  درحفظ آداب‌ورسوم سنتی منطقه خود داشتند.

نجفی ادامه داد: بازی‌های بومی و محلی موجب تقویت فرهنگی اصیل ایرانی شده و دانش‌آموزان را با آداب‌ورسوم پیشینیان خود آشنا می‌کند.

وی بیان کرد: بازی تنها امری ساده نیست، بلکه می‌توان بسیاری از مهارت‌های زندگی را از طریق بازی به دانش‌آموزان آموخت چرا که آموزش از طریق بازی اثرگذاری بیشتری دارد. از طریق بازی می‌توان اعتمادبه‌نفس و خودباوری در دانش‌آموزان خودباوری ایجاد کرد و خلاقیت، علوم پایه، مهارت‌های روانی و جسمی دانش‌آموزان را از طریق بازی تقویت کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد با اشاره به فواید بازی ادامه داد: اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان، خودباوری، خلاقیت، علوم پایه، تقویت روانی و جسمی دانش‌آموزان را می‌توان از طریق بازی‌کردن ایجاد کرد.

نجفی تصریح کرد: در بازدید از این جشنواره، کار صنایع‌دستی و دست‌ساخته‌های دانش‌آموزان از زیباترین قسمت‌های این جشنواره بود.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار