معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

‌«ایرانمونه» و »نقشینه»؛ بسترساز نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

‌بجنورد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید افزایش نشاط و سرزندگی در مدارس و فراهم کردن زمینه نقش‌آفرینی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۶۱۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
حجم فایل ویدیویی : ۲۳.۱۲M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۳:۰۱ دانلود فایل

صادق حسین‌زاده ملکی در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «‌مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش برای افزایش سطح نشاط و سرزندگی  مدارس ‌این است که ما به مرور داریم به سمتی حرکت می‌کنیم که دانش‌آموزان عزیزمان نه فقط  مخاطب برنامه‌ها که ان‌شاءالله پرچم‌دار، طراح و برنامه‌ریز و مجری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و پرورشی  و تربیتی درون مدرسه باشند.»

وی ادامه داد: «ما معتقدیم که اگر میدان‌های لازم در اختیار دانش‌آموزان عزیزمان قرار بگیرد خلاقانه‌ترین برنامه‌ها و رویکرد‌ها را دنبال خواهند کرد و خیلی از اهداف تعلیم و تربیت را می‌توانند محقق کنند. بنابراین ما حساب ویژه‌ای ‌ روی دانش‌آموزان باز کردیم. برنامه‌هایی را برای این موضوع تدارک دیدیم و جشنواره‌هایی را مهیا کردیم. سازوکار فعالیت‌های مختلف پرورشی را  بر پایه‌‌ فعالیت‌های فردی و گروهی با الگوهای بازی‌واره و سرگرمی‌های گروهی و فردی فراهم کردیم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: «همه‌ این موارد ذیل شعار دولت  و برنامه دولت چهاردهم  در موضوع توسعه عدالت و افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی در سراسر مدارس عزیزمان است. امیدواریم این مهم هم در سال تحصیلی پیش‌رو به بهترین شکل ممکن دنبال شود و ما نتایج بسیار درخشانی را شاهد باشیم.»

حسین‌زاده ملکی گفت: «ما یک بسته‌ای را آماده کرده‌ایم که بسته مجموعه فعالیت‌های مدرسه‌ای، ‌به همراه حدود ۲۰ بسته محصول ‌است؛  یعنی ‌فهرست ‌فعالیت‌های دانش‌آموزی به صورت گروهی و فردی و بازی‌های مرتبط با آن را طراحی کردیم. همچنین حدود ۲۰ بسته محصول در موضوع هویت ملی، روایت جنگ ۱۲ روزه و درخششی که از هویت ایرانی -اسلامی ما در ایام اخیر دیدیم ارائه کردیم. این بسته تحت عنوان «ایرانمونه» است که در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.»

وی اضافه کرد: «فعالیت دوم ما در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، جشنواره مدرسه‌ای «نقشینه» است‌ که در این ‌جشنواره در مرحله اول فعال‌سازی تشکل‌های دانش‌آموزی را در اکثر مدارس دنبال می‌کنیم. بعد از آن نیز نقش‌سپاری است که برای عموم دانش‌آموزان خواهیم داشت و در مرحله بعدی این جشنواره خواهد بود. در کنار این هم، ما در زمینه استعدادیابی و استعدادپروری در حوزه‌های فرهنگی و هنری هم جشنواره فردا  و جشنواره‌های قرآنی ما به شکل تخصصی استعداد‌های مختلفی که در موضوعات مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی وجود دارد را سعی می‌کنند با سازوکارهای جدید ان‌شاءالله  کشف و معرفی کنند و نیز پرورش  آن‌ها رقم بخورد.»

خبرنگار : سینا مشتاقی . پریساطوسیان عکاس : سینا مشتاقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار