وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور؛
مشارکت و مردمیسازی، مهمترین رویکرد در توسعه نهضت مدرسهسازی است
تهران (پانا)- وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور بر مردمیسازی و مشارکت نهادها، سازمانها و شرکتها در اجرای نهضت مدرسهسازی تأکید کرد.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش امروز، دوم مردادماه در گردهمایی مدیران کل نوسازی مدارس کشور بابیان اینکه راهبردها، مسیر حرکت را مشخص میکند، گفت: در جلسه با مدیران کل آموزش و پرورش استانها بر جهتگیریهای کلان این وزارتخانه تأکید و تلاش کردیم به درک مشترکی از راهبردها برسیم.
کاظمی تصریح کرد: درک مشترک از برنامهها سبب پیشرفت اقدامات در رویکردهای عملیاتی خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه در مسیر نهضت مدرسه سازی فقط ساخت مدرسه هدف نیست، خاطرنشان کرد: بکارگیری ظرفیتها، مشارکت مردم و در نهایت مردمی کردن این نهضت از اهمیت بالایی برخوردار است.
کاظمی با اشاره به سامانه ساتع، اظهار کرد: ایجاد این سامانه، کار ارزنده ای در رصد برنامهها و راهبریهای این سازمان است که میتوان اقدامات، تحلیلها، پیشرفتها و حتی نقاط ضعف را بررسی کرد.
وی در ادامه افزود: در توسعه عدالت آموزشی در کنار فضا، تجهیزات نیز مهم است. از این رو باید در هر استان اطلس تجهیزات تهیه و تدوین شود.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه انسجام تیمی و فرهنگی ما را به مقصد میرساند، گفت: در فرآیندهای انجام نهضت توسعه عدالت آموزشی، درک متقابل از پروژه، انسجام و همدلی سرعت زیادی به اقدامات خواهد داد.
وزیر آموزش و پرورش بر طراحی ساختار هدفمند برای پیشبرد این نهضت توسط مدیران کل نوسازی و آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: ضرورت دارد به صورت شبکه مند ، منظم و ساختارمند تمامی برنامهها دنبال شود.
وی ادامه داد: میزان پیشرفت پروژهها باید به روز مشخص شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پویش هایی همچون بامن، هر انجمن یک کلاس درس، شهید عجمیان و...، گفت: موضوع پویشها را جدی بگیرید و آن را از شاخصهای ارزیابی قرار دهید. برای هر پویش سازو کار فراهم کنید مثل مشارکتی که انجمن اولیا و مربیان ایجاد کرده است.
کاظمی با بیان اینکه تحلیل از اقدامات باید با واقعیت موجود در استانها همخوانی داشته باشد، گفت: تأکید همواره بر استفاده از ظرفیتهای مختلف و به خصوص استفاده از ظرفیتهای مردمی بوده است.
وی به شاخصهای ارزیابی و کارآمدی مدیران کل نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: تعداد پروژهها با رویکرد مردمی سازی و استفاده از ظرفیتهای دولتی، بنگاههای اقتصادی و... ودرنهایت خروجی و برون داد کار از جمله آنهاست.
کاظمی تصریح کرد: انتظار میرود مدیران نوسازی، با رویکرد رئیس جمهور نهضت مدرسه سازی را دنبال کنند.
وی اجرای پروژه نهضت مدرسه سازی را آغاز تحولات بزرگ در کشور دانست و گفت: سابقه نداشته است که رئیس جمهوری به این اندازه به نظام تعلیم و تربیت توجه و دغدغه داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مبدأ اصلی تحولات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از آموزش و پرورش آغاز میشود.
کاظمی با اشاره به اینکه باید برای تحقق این جریان، آموزش و پرورش را دغدغه همه نهادها کرد، گفت: وقتی این اتفاق بیفتد رویکردها، برنامه ها و اقدامات نسبت به این حوزه کارآمد و مثبت خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد در همه مناطق، شورای آموزش و پرورش با موضوع مدرسه سازی برگزار شود و این مطالبه جدی ماست. شما نیز باید از فرمانداران و استانداران مطالبه کنید تا در این امر کمک کنند.
کاظمی در این جلسه ضمن تبریک انتصاب منصور مجاوری به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور، گفت: آقای مجاوری تجربه گرانبهایی در این حوزه دارد و حضورشان در این مجموعه سرعت حرکت را تقویت میکند و با هم افزاییها گامهای مؤثری برداشته میشود.
گفتنی است که با حکم رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ؛ منصور مجاوری جایگزین یازرلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور شد.
ارسال دیدگاه