آغاز به‌کار هیات اندیشه‌ورز آموزش‌وپرورش استثنایی؛ نوای تحولات راهبردی و مهارت‌محور برای آینده‌ای توانمند

تهران (پانا) - اولین نشست هیئت اندیشه‌ورز آموزش‌ و پرورش استثنایی با حضور سالار قاسمی معاون وزیر و رئیس سازمان و آموزش وپرورش استثنایی، غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس هیئت اندیشه‌ورز، سید‌علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توان‌بخشی و سلامت اجتماعی و استادان دانشگاه در محل این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۸۶۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به‌کار هیات اندیشه‌ورز آموزش‌وپرورش استثنایی؛ نوای تحولات راهبردی و مهارت‌محور برای آینده‌ای توانمند

‌سالار قاسمی ‌در این نشست با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در سه دهه آموزش‌ و پرورش استثنایی صورت گرفته است، گفت: یکی از این اقدامات ارزشمند تدوین اساسنامه سازمان آموزش و پرروش استثنایی است که به‌صورت عالمانه، هوشمندانه و آینده‌نگرانه در سی سال گذشته تدوین شده است که هنوز هم یکی از ارکان مهم این سازمان و نقشه راه آموزش و پرورش استثنایی است.

وی با اشاره به اهداف این اساسنامه گفت: خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی و هم‌چنین مهارت‌محوری دانش‌آموزان از جمله اهداف این اساسنامه است،‌ لذا برای رسیدن به این  اهداف در آموزش و پرورش استثنایی نیاز  است تحولات با‌کیفیت با نگاه راهبردی‌ و مطابق با تحولات روز دنیا‌ اتفاق بیافتد.

وی ادامه: در همین راستا هیئت اندیشه‌ورز  با هدف تجمیع نظرات صاحب‌نظران و  متخصصانی‌ در حوزه‌های تعلیم و تربیت، کودکان استثنایی، رسانه و ارتباطات و سایر تخصص‌ها تشکیل شده است تا  استلزامات آموزش و پرورش استثنایی به حاکمیت، کمیسیون‌های مجلس، دانشگاهیان و سایر نهادها شناخته شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در نظر است هیئت اندیشه‌ورز به صورت یک مجمع کشوری و سطوح استانی هم شکل بگیرد، گفت: هم‌چنین در سطح ستاد  هم کمیته‌های تخصصی تشکیل خواهد شد تا وظیفه ارائه مشاوره در فرآیندهای برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌های کلان سازمان را بر عهده بگیرد.

در ادامه این جلسه غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس هیئت اندیشه‌ورز با بیان این‌که‌ اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی با استفاده از تجارب جهانی و نگاه بومی تدوین شده است، افزود: خانواده‌محور کردن آموزش و پرورش استثنایی بسیار مهم است و بالا بردن قابلیت‌های آموزش و پرورش استثنایی جز با مهارت خواندن، سلامت روانی و مثبت‌گرایی در آموزش و پرورش استثنایی تحقق نمی‌یابد.

وی گفت: در همین راستا نیاز است با استفاده از اندیشه‌های داخلی و تجارب بین‌المللی و‌ هم‌چنین تغییر قوانین بتوانیم روش‌ها و موقعیت‌ها را اصلاح کنیم تا به پویایی اجتماعی در آموزش و پرورش استثنایی دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار