علیرضا کاظمی در جلسه نهضت توسعه عدالت آموزشی:
قدردانی وزیر آموزشوپرورش از پویش خلاقانه «هر خانواده، یک کلاس درس» در کرمانشاه/ رونمایی یک نهضت جدید در حوزههای پرورشی در هفته آینده
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از شکلگیری گروههای مردمی در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۷۲۰۰ مسئله و نقطه آموزشی شناسایی شده که برای هر کدام یک مسئول پروژه تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار پانا، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز در جلسه "نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم" که با حضور رئیسجمهور در استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن قدردانی از مجموعه دستاندرکاران این نهضت در استان، اقدامات انجامشده را الگویی نوآورانه در توسعه عدالت آموزشی توصیف کرد و بر آغاز یک تحول اساسی در آموزش و پرورش کشور با محوریت مردم تأکید کرد.
علیرضا کاظمی سخنان خود را با بیان احساسات شخصیاش از فضای جلسه آغاز کرد و گفت: واقعاً آنقدر ذوقزده شدیم با این برنامهها و ارائههای خوب که گاهی آدم نمیداند چه باید بکند. خدا قوت میگویم و سلام و ادب دارم خدمت یکایک حضار عزیز.
وی از استاندار سختکوش کرمانشاه، نمایندگان مجلس، معلمان، مدیران، خیرین و همه فعالان این نهضت به طور ویژه تقدیر کرد و گفت: حقیقتاً در این استان اتفاقات بزرگی رقم خورده است.
الگویی خلاقانه با پویش "هر خانواده، یک کلاس درس"
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نوآوری کرمانشاه در مدرسهسازی، گفت: اقدام بسیار خلاقانه و نوآورانه این استان با پویش "هر خانواده، هر اولیا یک کلاس درس" تجربهای جدید و ارزشمند بود که به مجموعه کشور افزوده شد.
آموزش و پرورش؛ نقطه آغاز توسعه پایدار
کاظمی ضمن قدردانی از رئیسجمهور با تأکید بر باور قلبی دولت به نقش آموزش و پرورش در تحول کشور، اظهار کرد: از حضرتعالی صمیمانه تشکر میکنم که با ایمان و باور قلبی معتقدید که ریشه حل تمام مشکلات در آموزش و پرورش است. این نعمت بزرگی است برای نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران.
الگویی با دو بخش سختافزاری و نرمافزاری
وی با تشریح ساختار عملیاتی نهضت، گفت: این الگو دو بخش دارد؛ یکی حوزه سختافزاری که با همکاری نوسازی مدارس، استانداران، فرمانداران، دهیاران و آموزشوپرورش در حال اجراست. ما نظام مسائل را دقیق استخراج کردیم، برشهای استانی و منطقهای را درآوردیم، ظرفیتها را شناسایی و گفتمانسازی کردیم. مستندات آن نیز در حال تهیه است.
او افزود: در کنار قالبهای گذشته، امروز ظرفیت عظیمی به نام مردم وارد میدان شده و اتفاقات بزرگی را رقم زده است.
سه محور برای کیفیتبخشی آموزشی
کاظمی در ادامه به حوزه کیفیت پرداخت و گفت: این بخش با مسئولیت معاونتهای آموزش ابتدایی و متوسطه دنبال میشود. سه محور دارد: معلم، مدیر، و فعالیتهای پرورشی. محور نخست، تحول در نظام یاددهی و یادگیری معلمان است با مدل یادگیری جمعی و تعاملی، که معلمان با هم یاد میگیرند، به هم یاد میدهند و از هم یاد میگیرند.
وی تأکید کرد: آموزش راهبران برای اجرای این مدل انجام خواهد شد.
تربیت مدیران شایسته و نهضت پرورشی جدید
وزیر آموزش و پرورش محور دوم را «آموزش و تربیت مدیران لایق و دارای صلاحیت مدیریتی» عنوان کرد و از برنامهریزی برای رونمایی یک نهضت جدید در حوزههای پرورشی در هفته آینده خبر داد: این نهضت با هدف بهبود فضاهای ورزشی و ارتقاء نقش مردم در تربیت پرورشی دانشآموزان طراحی شده است.
۷۲۰۰ مسئله آموزشی با مسئول مشخص
کاظمی از شکلگیری گروههای مردمی در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۷۲۰۰ مسئله و نقطه آموزشی شناسایی شده که برای هر کدام یک مسئول پروژه تعیین شده است. امروز در این سالن، ۱۵۰ مسئول تیم حضور دارند که امور ۱۹۳ پروژه استان کرمانشاه را پیگیری میکنند.
رصد مستمر پروژهها در سامانه شاد
وزیر آموزش و پرورش از طراحی فضایی در سامانه شاد برای بارگذاری برنامهها و مستندات گروهها خبر داد و گفت: این اطلاعات در اختیار آقای دکتر پزشکیان و آقای حاجیمیرزایی قرار میگیرد تا لحظهبهلحظه رصد شود.
کاظمی در پایان از رئیسجمهور برای برگزاری جلسه ملی آموزش و پرورش در کرمانشاه و حمایتهای ایشان در حوزههای مختلف به ویژه توجه به جامعه معلمان صمیمانه قدردانی کرد و گفت: خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید و به ما توفیق شکرگزاری این نعمت بزرگ را بدهد.
ارسال دیدگاه