نظم، کیفیت و آرامش در امتحانات نهایی؛ اولویت وزارت آموزش و پرورش

تهران (پانا) – معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش مشترک آزمون‌ها و رؤسای مراکز آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۴ که در شهر تهران برگزار شد، حضور یافت.

کد مطلب: ۱۵۶۹۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نظم، کیفیت و آرامش در امتحانات نهایی؛ اولویت وزارت آموزش و پرورش

سیدمصطفی آذرکیش در این همایش که باحضور محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، محمد سلیمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات برگزار شد، با تأکید بر ضرورت برگزاری امتحانات داخلی و نهایی به‌صورت دقیق، امن، آرام و باکیفیت، خاطرنشان کرد: اهمیت آزمون‌های داخلی به هیچ وجه کمتر از آزمون‌های نهایی نیست و نظم و آرامش در برگزاری تمامی امتحانات، از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تأکید رئیس محترم جمهور مبنی بر تحول در فرایند یاددهی-یادگیری، افزود: «ارتقای کیفیت آموزش یکی از اهداف کلیدی ماست و امتحانات نهایی، یکی از مؤلفه‌های مهم در این مسیر به شمار می‌رود.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزیابی مستمر کیفیت نظام آموزشی ضروری است، گفت: «بهبود پیوسته در فرآیندهای آموزشی، نیاز همیشگی نظام تعلیم و تربیت است.»

وی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی مدیران مدارس در تحول آفرینی در آموزش و پرورش، اظهار داشت: «توانمندسازی معلمان نقطه آغاز تحول در نظام آموزشی است و یکی از مأموریت‌های مهم مدیران، توسعه حرفه‌ای و تخصصی معلمان محسوب می‌‌شود.»

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: «اگر در مسیر توانمندسازی و ارتقای حرفه‌ای معلمان به‌درستی حرکت کنیم، تحولی بزرگ در نظام آموزشی رخ خواهد داد و آینده‌ای روشن‌تر برای آموزش کشور رقم خواهد خورد.»

وی همچنین با اشاره به مسئولیت خطیر مدیران در این مقطع زمانی تأکید کرد: «باید با تمام توان تلاش کنیم تا نگاه ویژه رئیس‌جمهور در خصوص تعلیم و تربیت را عملیاتی سازیم و تحولی ملموس در تحقق اهداف آموزش و پرورش رقم زنیم.»

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای این سیاست‌ها، شاهد افزایش پویایی، نشاط، تحرک، شادابی و انگیزه در میان دانش‌آموزان باشیم و افزود: «باید در مسیر تقویت مهارت‌های حل مسئله، تفکر انتقادی، کار تیمی و مشارکت‌جویی در بین دانش‌آموزان گام‌های جدی برداریم.»

آذرکیش تصریح کرد: «مدارسی که زمینه کار تیمی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند، در تقویت مهارت‌های ارتباطی و مدیریتی آنان نیز موفق‌تر عمل خواهند کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار