معاون سیاسی اجتماعی استاند خوزستان خبرداد:

راه اندازی ۱۲ مرکز اختلالات یادگیری در خوزستان

اهواز (پانا) - معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در نشست شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اختصاص ۷ میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی ۱۲ مرکز اختلالات یادگیری در استان، تاکیدکرد: بالغ بر ۱۲ میلیارد اعتبار برای طرح جامع شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در استان اختصاص یافت.

کد مطلب: ۹۹۲۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی ۱۲ مرکز اختلالات یادگیری در خوزستان

علی حسین حسین زاده ظهر امروزدر جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت های سازمان های مردم نهاد، توضیح داد: سمن های فعال در سطح استان می توانند با استفاده از ظرفیت های خود کمک های خوبی به آموزش و پرورش در حوزه های مختلف عملکردی داشته باشند.

او با بیان اینکه طرح جوانه ها به یک الگوی کشوری مبدل شده است، توضیح داد: طرح بورس تحصیلی دانش آموزان مناطق عشایری، روستایی و کم برخودار استان یکی از طرح های موفق مجموعه اجرایی استان در حوزه برقراری عدالت آموزشی است. در این طرح در سال گدشته بالغ بر ۱۲۵۰ دانش آموز مستعد موفق به دریافت بورس ۱۰ میلیون ریالی شدند. امسال نیز برنامه ریزی شده است تا ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.


معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان همچنین با بیان اینکه تاکنون ۲۰۷ کلاس درس کانکسی در استان برچیده شده است، توضیح داد: ۱۰۰ کانکس نیز هنوز در سطح مناطق وجود دارد که با برنامه ریزی های صورت گرفته می بایست به زودی به آموزش و پرورش عشایر خوزستان تحویل شود.
حسین زاده در ادامه با اشاره به اختصاص ۷ میلیارد ریال اعتبار جهت تاسیس مراکز اختلال یادگیری در سطح مناطق و نواحی استان، تاکیدکرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته استان به ۱۲ مرکز اختلال یادگیری جدید نیاز دارد بر همین اساس و جهت ارتقای شاخص های کیفی آموزش در استان به زودی این مراکز در استان راه اندازی خواهد شد.
او در پایان گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای نیز یکی از اقدمات خوب آموزش و پرورش در ارتباط با ترویج فرهنگ ورزش و تندرستی است. پوشش ۳۹۵ هزار دانش آموز استان در قالب این برنامه می تواند نقش مهمی در ارتقای شاخص تربیت بدنی در استان ایفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار