پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز سفارت ایران در بغداد

تهران (پانا) - بالگردهای آمریکایی با نقض حاکمیت عراق بر فراز منطقه سبز و همچنین در بخش‌های دیگری از آسمان بغداد از جمله بر فراز ساختمان سفارت ایران پرواز کردند.

کد مطلب: ۹۹۱۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز سفارت ایران در بغداد

به گزارش فارس و به نقل از شبکه المیادین لبنان ، بالگردهای نظامی آمریکایی به منظور آنچه حفاظت از سفارتخانه آمریکا در بغداد خوانده می‌شود، بر فراز ساختمان این سفارتخانه در منطقه سبز پرواز می‌کنند. این بالگردها دامنه پرواز خود را به خارج از منطقه سبز و در بخش‌های دیگری از آسمان پایتخت عراق هم گسترش داده‌اند.

بر اساس این گزارش امروز یک فروند بالگرد «بلک هاوک» بر فراز سفارت ایران در بغداد و وزارت خارجه عراق در منطقه الصالحیه پرواز کرد.

المیادین اعلام کرد گشت زنی بالگردهای عراقی بر فراز پایتخت این کشور حاوی این پیام برای عراقی‌هاست که آمریکا به نهادهای نظامی و امنیتی عراق اعتمادی ندارد.

گزارشگر المیادین افزود: پرواز بالگردهای آمریکایی با هدف تحریک عراقی‌ها انجام شده است.

سفارتخانه آمریکا در بغداد قبلا به شهروندان خود هشدار داده بود به دلیل احتمال مواجه شدن با خطرات متعدد از جمله تروریسم و آدم‌ربایی در عراق، به این کشور سفر نکنند. ایالات متحده روز گذشته نیز در پی تجمع معترضان عراقی مقابل سفارتخانه خود در بغداد، تمام فعالیت‌های کنسولی این سفارت را به حالت تعلیق درآورد.

سفارتخانه آمریکا در بغداد از صبح سه‌شنبه به صحنه اعتراضات ضد آمریکایی تبدیل شد.تظاهرات‌کنندگان برای اعتراض به حمله هوایی اخیر آمریکا به مقرهای حشد الشعبی در شهرستان «القائم» در استان «الانبار» مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند. روز سه شنبه نیز نیز معترضان عراقی بار دیگر مقابل این مجموعه تحصن کرده و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

جنگنده‌های ارتش آمریکا، یکشنبه‌شب، چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان حشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند و وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد.

منابع حشد الشعبی گفتند در این حمله هوایی، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای حشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار