مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان:

فرهنگ سازیِ مهارت و مهارت آموزی در دبیرستان های استان

سمنان (پانا) - کمیته استانی ایران مهارت با حضور مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای وآموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۰۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سازیِ مهارت و مهارت آموزی در دبیرستان های استان

محمد دستورانی با بیان اینکه در سال تحصیلی قبل با عملکرد 38 درصدی در اجرای طرح ایران مهارت در مدارس دوره اول متوسطه، برترین استان در سطح کشور بودیم گفت: در سال تحصیلی جاری هم فرهنگ سازیِ مهارت و مهارت آموزی را در بین دانش آموزان دوره اول متوسطه دنبال می کنیم.

وی افزود: این طرح سبب آشنایی دانش آموزان با رشته های فنی و حرفه ای گردیده که نقش بسزایی در هدایت تحصیلی آنان خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان طرح موضوع «ایران مهارت» را در جلسه شورای آموزش و پرورش هر شهر ضروری دانست و درخواست کرد: شوراهای آموزش و پرورش باید با توجه به شرایط، منابع و امکانات حوزه خود نسبت به برنامه ریزی و اجرای مطلوب این طرح اقدام کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این جلسه گفت: ما درصدد اجرای قابل قبول طرح ایران مهارت هستیم و در کنار کمیت، به کیفیت نیز توجه داریم.

فاطمه منصوری افزود: تلاش ما این است که آموزش دوره ها به نحو شایسته صورت پذیرفته و حواشی، کیفیت آموزش را تحت تأثیر خود قرار ندهد.

حسین رشیدی، معاون آموزش متوسطه استان هم با ارائه گزارشی پیرامون چگونگی اجرای طرح ایران مهارت در سال تحصیلی گذشته، مزایای آن را برشمرد و افزود: طبق سند تحول بنیادین، ما باید مهارت آموزی و کارآفرینی را که مطابق با اهداف دوره های تحصیلی است در آموزش ها لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: طبق توصیه های مقام معظم رهبری، پیشرفت در علم و دانش باید کاربردی بوده و به یقین یکی از مواردی که می تواند مصداق این مطلب باشد، مهارت آموزی دانش آموزان و طرح ایران مهارت است.

گفتنی است براساس تفاهم نامه مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای کشور، طرح ایران مهارت با هدف شکوفایی و ایجاد روحیه در بین دانش آموزان دبیرستانی دوره اول اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار