در نشست سیزدهمین جشن منتقدان سینمایی مطرح شد:

نامزدها جشن منتقدان سینمایی فردا معرفی خواهند شد

تهران (پانا) - نشست خبری سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران صبح امروز یک شنبه ۸ دی ماه ۹۸ در خانه سینما برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۰۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نامزدها جشن منتقدان سینمایی فردا معرفی خواهند شد

جعفر گودرزی دبیر سیزدهمین جشن منتقدان درباره برنامه‌های ویژه جشن امسال گفت: «مراسم جشن در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. در این دوره از جشن تقدیر از دو هنرمند آقایان اکبر عبدی و علیرضا زرین‌دست را در برنامه خواهیم داشت.»

دبیر جشن منتقدان درباره اعلام نامزدهای این دوره انجمن اظهار کرد: «کاندیداها فردا اعلام می‌شوند. موضوع سلامت آرا یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه ما در انجمن است. زمانی که بیش از صد نفر رأی دهنده داشته باشیم دیگر سلیقه معنایی ندارد و سلامت رای مصداق پیدا میکند.»

علی علایی مدیر آکادمی انجمن منتقدان نیز درباره آرای این دوره گفت: «امسال هشتمین دوره‌ای است که جشن منتقدان با رأی آکادمی برگزار می‌شود. امسال رقابت فشرده و زیبایی در رشته‌های مختلف شاهد بودیم و مخاطبان از فردا که کاندیداها اعلام می‌شود غافلگیری‌هایی را شاهد خواهند بود. »

وی افزود: «آنقدر رقابت ها فشرده بود که در بعضی شاخه‌ها مجبور شدیم ۷ کاندیدا اعلام کنیم چون امتیازها به شدت نزدیک به هم بود. در صدر جدول آرا هم رقابت فشرده ای وجود داشت و این رقابت تنگاتنگ در روز اهدای جوایز مشخص خواهد شد.»

علایی به اهمیت دستاوردهای فنی به عنوان یکی از جوایز مهم اشاره کرد و گفت: «امسال تعدادی از رشته‌های فنی درهم ادغام شدند و در رشته «دستاورد فنی» قرار گرفتند و معرفی شدند. در این بخش ناگزیر سه جایزه داریم و تعداد کاندیداها هم بالاست.»

علایی با پرداختن به افزایش اهمیت جشن منتقدان طی سالهای اخیر گفت: «هنرمندان بسیاری در جشن شرکت می‌کنند و این بر اعتبار این رویداد سینمایی می افزاید. آکادمی فرصت مناسبی برای پرزنت کردن فیلم‌ها و دیده شدن فیلمهاست و فیلمسازان ما می‌توانند با نمایش آثار خود برای اعضای انجمن از این فرصت برای معرفی اثر خود استفاده کنند.»

گودرزی در ادامه درباره رای داورانی که فیلم‌هایی بسیاری را ندیده اند اظهار کرد: «اگر تعداد فیلمهایی که عضو آکادمی ندیده است از پنج فیلم بیشتر باشد رای عضو موردنظر کنار گذاشته می‌شود. »

در این نشست همچنین از پوستر سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان سینمایی رونمایی شد.

سیزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی روز ۱۳ دی ماه ۹۸ در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار