برگزاری گردهمایی معاونان آموزش متوسطه مناطق و نواحی استان زنجان

زنجان (پانا) - گردهمایی معاونان آموزش متوسطه مناطق و نواحی استان با هدف تشریح طرح ها و برنامه های کیفیت بخشی حوزه آموزش متوسطه در سالن جلسات شهید تجلی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۹۰۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گردهمایی معاونان آموزش متوسطه مناطق و نواحی استان زنجان

داود بهرامی معاون آموزش متوسطه ضمن تقدیر از زحمات تمامی همکاران بالاخص معاونان آموزش متوسطه مناطق و نواحی در پیشبرد اهداف آموزش متوسطه استان گفت: یکی از مهمترین رویکردهای آموزش متوسطه استان با مشارکت مناطق و نواحی آموزشی در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی در سطح مدارس اصلاح نگرش ، توانمندسازی و ارتقای سطح توانمندی و بهبود مهارت حرفه ای همکاران در زمینه ارایه خدمات آموزشی می باشد که در این راستا چندین برنامه تدوین شده در سطح استان در حال اجراست.

بهرامی در ادامه به اجرای طرح نظارت همتا ونظارت مشارکتی مدیران مدارس در سطح مناطق و نواحی استان به همت ادارات دوره اول متوسطه و فنی و حرفه ای و کاردانش اشاره کرد و افزود: در قالب اجرای این طرح که به منظور تبادل تجربیات مدیریتی مدارس صورت می گیرد، امیدواریم در راستای ارتقاء مدیریت آموزشگاهی گام های موثری را در سطح استان برداریم.

وی همچنین اظهار داشت: چندین طرح کیفیت بخشی از جمله کلاس شیشه ای و نظارت معکوس و نشست های قطبی با حضور همه دبیران و مدیران مدارس دوره متوسطه نظری در سطح مناطق و نواحی استان در حال اجرا می باشد.

معاون آموزش متوسطه استان با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی در راستای ارتقاء میانگین نمرات دروس نهایی و داخلی در دوره های تحصیلی متوسطه نظری تصریح کرد: در جهت ارتقاء این شاخص، به همت اداره متوسطه نظری نسبت به احصاء دروس هدف و مدارس هدف همه مناطق و نواحی استان اقدام شده است و تاکنون 10 جلسه تخصصی در این زمینه در مناطق و نواحی برگزار شده است که با حضور مدیران این قبیل از مدارس در کنار تحلیل آماری نسبت به تحلیل توصیفی نتایج به دست آمده اقدام می شود.

بهرامی در خصوص توانمند سازی معلمان چند مهارتی در سطح مناطق و نواحی نیز اظهار داشت : در راستای بهبود فرآیند تدریس این قبیل از همکاران، پنج عنوان دوره آموزشی ضمن خدمت در دروس ریاضی، علوم تجربی، زبان انگلیسی، مطالعات اجتماعی و ادبیات فارسی با همت و همکاری معاونت محترم پژوهش و برنامه ریزی استان هدف گذاری شده است که به ترتیب اولویت در حال برگزاری است.

در ادامه این گردهمایی بیت اله احمدی نژاد معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره آموزش و پرورش استان با اشاره به جایگاه اسناد بالادستی در ترسیم برنامه راهبردی گفت: شناخت اسناد بالادستی نیاز هرمعلم و هر مدیر است.

احمدی نژاد در ادامه افزود: ضرورت داشتن یک نگاه جامع و یک برنامه ملی برای آموزش و پرورش احساس شده که بر این اساس سند تحول بنیادین تدوین شد و سند تحول دارای شش زیر نظام است که اصلاح ساختار و برنامه درسی از این شش زیر نظام انجام شده است، تامین منابع و تربیت معلم نیز احیا شده است.

وی همچنین اظهار داشت: توسعه شایستگی حرفه ای معلمان جزو زیر نظام تامین منابع نیروی انسانی می باشد که خوشبختانه بخشی از آن اتفاق افتاده است .

در پایان این گردهمایی از پوستر مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی رونمایی شد و از مناطق و نواحی برتر در اجرای فعالیت های پروژه مهر سالتحصیلی 99-98 تجلیل بعمل آمد.

شایان ذکر است در این گردهمایی روسای ادارات آموزش متوسطه دوره اول ، آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه در راستای کیفیت بخشی آموزشی به تشریح طرح ها و برنامه های کیفیت بخشی حوزه کاری خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار