نقش خطیر کتاب و کتابخوانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل بر نقش خطیر کتاب و کتابخوانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه تأکید کرد.

کد مطلب: ۹۸۸۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش خطیر کتاب و کتابخوانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

پروانه رضاقلی‌زاده در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: با توجه به موقعیت مرزی شهرستان اصلاندوز از جمله اقداماتی که می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان مؤثر واقع شود، ترویج و توسعه فرهنگ فاخر کتاب و کتابخوانی است.

او با اشاره به ظرفیت ادارات و سازمان‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: ادارات، دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی وارد میدان شوند و از برخورد شعاری در حوزه کتاب خودداری کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید بر لزوم تربیت نسلی کتابخوان، تصریح کرد: نقش خانواده‌ها و آموزش و پرورش در افزایش سرانه مطالعه و عادت دادن کودکان و نوجوانان برای مطالعه و کتابخوانی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رضا‌ قلی‌زاده کتاب را بهترین گزینه برای تأمین سلامت فکری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان با هدف تشویق و ترغیب آحاد و اقشار مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی در حال برگزاری است.

او گفت: توسعه برنامه‌های فرهنگی و تکمیل پروژه‌های عمرانی در اولویت برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است، چرا که زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتاب‌خوانی است و کودکان و نوجوانان به‌عنوان مخاطبان اصلی کتابخانه‌های عمومی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار