دیدار وزیر با روسای سازمان دانش آموزی استان ها

تهران (پانا) - وزیرآموزش‌وپرورش در دیدار روسای سازمان دانش‌آموزی استان‌ها، مهم‌ترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی را تربیت دانش‌آموزانی با مهارت‌های اجتماعی بالا دانست.

کد مطلب: ۹۸۷۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
دیدار وزیر با روسای سازمان دانش آموزی استان ها

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در دیدار مدیران حوزه ستادی سازمان و روسای سازمان دانش‌آموزی استان‌های سراسر کشور که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: سازمان دانش‌آموزی ظرفیت‌های بالایی برای حل مشکلات آموزش‌وپرورش دارد لذا باید بیش‌ازپیش از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

وی اجرای سند تحول را مهم‌ترین برنامه آموزش‌وپرورش دانست و افزود: براساس این سند مهم‌ترین کارکرد ما تربیت است که باید با مهارت‌های دینی، اخلاقی، اجتماعی و... همراه باشد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: جایگزینی فعالیت‌ها به‌جای مأموریت‌ها یکی از آفت‌هایی است که دامان بسیاری از سازمان‌ها را گرفته است لذا باید در این زمینه مراقب باشیم.

وی گفت: مهم‌ترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی تربیت اجتماعی است لذا باید چشم‌انداز آن را مشخص و تلاش کنیم خروجی‌هایی متناسب با آن اهداف را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در انجام فعالیت‌ها نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم لذا باید دانش‌آموز را برای فعالیت‌های مشارکت محور آماده کنیم.

وزیرآموزش‌وپرورش تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی به‌واسطه وجود سرمایه‌های انسانی جز ثروتمندترین سازمان‌های کشور است و دارای قدرت معنوی ارزشمندی است لذا باید از این فرصت برای تربیت دانش آموزان استفاده کرد.

وی بابیان اینکه سازمان دانش‌آموزی چشم‌انداز و هدف‌گذاری چندساله را طراحی کند، گفت: نظم‌پذیری اعضا، کارهای تشکیلاتی از کارهای جذاب در این سازمان است، همچنین لباس فرم اعضا یک‌ منزلت و تمایز مهمی است که می‌تواند افراد را برای پیوستن به کارهای گروهی و مشارکتی مختلف آماده کند.

حاجی میرزایی در پایان تأکید کرد: مهم‌ترین عملکرد سازمان دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزانی با مهارت‌های بالای اجتماعی و قدرت تعامل قوی است.

شایان ذکر است در این دیدار تعدادی از روسای سازمان دانش‌آموزی استان‌ها مطالبی در خصوص وضعیت فعلی سازمان و همچنین پیشنهادهایی را در حضور وزیر آموزش‌وپرورش ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار